مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ادامه عملیات اجرایی در بزرگراه ارومیه - سرو با وجود برف و سرما

۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۱۵:۱۲:۳۷
کد خبر: ۹۵۷۷۳۹
ادامه عملیات اجرایی در بزرگراه ارومیه - سرو با وجود برف و سرما
عملیات راهسازی به ویژه خاکبرداری و تعریض در بزرگراه ارومیه - سرو با وجود برف و سرما همچنان ادامه دارد و مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی از رصد روزانه روند تکمیل این طرح خبر می‌دهد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،سیدمحسن حمزه‌لو در حاشیه بازدید از طرح بزرگراه «ارومیه - سرو» گفت : اعتبار اجرای این طرح بیش از ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تا پایان سال هزینه می‌شود. 

وی اظهار داشت: کمتر از ١٠ کیلومتر از طرح احداث مسیر ترانزیتی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو باقی مانده که با اجرای کامل آن تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از این بزرگراه ۵۵ کیلومتری خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این محور ۵۰ کیلومتری در اتصال به پایانه مرزی سرو و ترانزیت کالا و مسافر و حمل و نقل، در سال‌های گذشته نیز ۲۰ کیلومتر از این محور به بزرگراه تبدیل شده‌بود.

وی ادامه داد: تکمیل طرح احداث بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو با توجه به اهمیت این محور در دسترسی به پایانه مرزی سرو و حمل و نقل بین‌المللی جزء برنامه‌های اولویت‌دار اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، جذب گردشگر و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین تاثیرهای اجرای این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: احداث این بزرگراه از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش آن در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده‌است تا بهره‌برداری از آن در سریع‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گیرد.

حمزه‌لو بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی این بزرگراه از مزیت‌های اجرای طرح محسوب می‌شود؛ عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شد و تکمیل آن در سایه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه راه‌های ارتباطی با جدیت پیگیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز