ورود سامانه بارشی جدیدی وارد به آذربایجان‌غربی از بعد از ظهر جمعه

۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۱۵:۱۶:۲۱
کد خبر: ۹۵۷۷۴۱
ورود سامانه بارشی جدیدی وارد به آذربایجان‌غربی از بعد از ظهر جمعه
سامانه بارشی جدیدی وارد آذربایجان‌غربی شده است که گستره فعالیت آن تا ۲ روز آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،اردلان محمدپور مدیرکل هواشناسی استان اظهار داشت: فعالیت این سامانه از بعداز ظهر امروز به صورت بارش برف همراه با وزش باد در سطح منطقه خواهد بود و این روند تا اواخر فردا شب نیز در استان تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: با خروج این سامانه بارشی از آذربایجان‌غربی انتظار داریم میانگین دمای هوا تا پنج درجه سانتی‌گراد نسبت به روزهای قبل کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته سلماس با دمای منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و میاندوآب نیز با دمای هوای ۱۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بود.

وی افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی هفت و چهار درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین ۲ و هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز