وجود ۳ هزار راس قوچ میش و کله بز در منطقه حفاظت شده مراکان خوی

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۱۱:۴۸
کد خبر: ۹۵۸۰۰۷
وجود ۳ هزار راس قوچ میش و کله بز در منطقه حفاظت شده مراکان خوی
رئیس اداره محیط زیست خوی گفت:طبق سرشماری‌ها،۳هزارو۶۳۱راس قوچ میش وکله بز در منطقه حفاظت شده مراکان خوی وجود دارد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جبرئیل قلیپور رئیس اداره محیط زیست خوی در نشست خبری با خبرنگاران گفت:امسال در سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان، ۴۵ محیط بان و علاقه‌مند محیط زیست از ۱۵ آذر در قالب ۱۲ گروه به مدت یک هفته همکاری کردند.

 قلیپور بااشاره به اینکه طبق سرشماری امسال و اعلام محیط بانان دراین منطقه، ۸۷۵ رأس قوچ میش و ۲۷۵۶ رأس کله بز وجود دارد.

او همچنین ازاحیای تالابها خبرداد و گفت:برای احیای تالاب کلوانس، قریس وقیزیلجه بعد از تخصیص اعتبار،۱۵۰۰ متر لوله گذاری در تالاب قیزیلجه انجام شده که در این صورت پرندگان مهاجری همچون ادرک سرسبز، اردک سرحنایی، چشیم و پنجه، آنقوت در مسیر مهاجرت خود در این تالاب‌ها فرود می‌آیند.

قلی پور همچنین از ردپای ۵قلاده پلنگ ایرانی با استفاده از ردیاب‌های موجود در این منطقه حفاظت شده خبر داد.

او در ادامه با اشاره به حادثه زخمی شدن یک محیط بان شهرستان خوی در این منطقه گفت: چند روز پیش دو شکارچی غیرقانونی در این منطقه اقدام به شکار کرده بودند که در این لحظه مأموران ما برای دستگیری آن‌ها اقدام کردند که یکی از مأموران با اصابت گلوله یکی از شکارچیان متخلف مجروح شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست خوی اظهارداشت: دراین منطقه تعداد هفت پاسگاه با بیش از ۴۰ نفر محیط بان به صورت شبانه روزی مشغول خدمت و گشت زنی هستند.

قلی پوربا اشاره به اینکه، منطقه حفاظت شده مارکان با مساحتی ۱۰۳ هزار هکتاردر منطقه‌ای مشترک ما بین استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته است وگفت: ۵۶درصد این منطقه در آذربایجان غربی و۴۴درصد آن در آذربایجان شرقی قراردارد.
 
او از سرمایه گذاران خواست تا جهت رونق صنعت گردشگری در منطقه در پروژه‌های بومگردی و رفاهی خدماتی در منطقه مارکان سرمایه گذاری نمایند.
 
گفتنی است که منطقه مارکان در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان خوی واقع است و یکی از مناطق دیدنی و زیبای استان آذربایجان غربی است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز