رشد شصت درصدی اقامت گردشگران در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۹:۱۶:۴۱
کد خبر: ۹۵۸۵۳۷
رشد شصت درصدی اقامت گردشگران در آذربایجان غربی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به رشد ۳۱۴ هزار نفری اقامت گردشگران طی سال جاری در استان گفت: امسال بیش از یک‌میلیون و ۳۱۷ هزار گردشگر در استان اقامت کرده‌اند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی  افزود: طی سال جاری، آمار اقامت در هتل‌ها ۴۱ درصد، مهمانپذیرها ۶۰ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۴۸.۹ درصد و اقامت در واحدهای بوم‌گردی ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی آمار بازدید از مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری آذربایجان‌غربی طی سال جاری اضافه کرد: امسال پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی یکی از چالش‌های اصلی و وظایف این نهاد است، بیان کرد: امسال مرمت ۱۲ بنا از محل اعتبار ویژه سیل اوایل سال، ۳۲ بنا از محل اعتبار ملی و  ۶۷ بنای تاریخی نیز با استفاده از اعتبار استانی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی دارای چهار شهر دارای بافت تاریخی است، اضافه کرد: امسال ۱۵ میلیارد ریال برای حفاظت از این اماکن هزینه شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی سال جاری چهارهزار و ۳۰۰ مورد سرکشی از محوطه‌های تاریخی استان توسط یگان حفاظت این اداره کل انجام شده‌، افزود: در این راستا ۳۲ حفار غیرمجاز دستگیر و ۱۱ پرونده حقوقی تشکیل شده‌است.

وی از برگزاری ۵۵ جشنواره فرهنگی، تفریحی و گردشگری در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این اداره کل در صدد است تا برای هر شهرستان، یک جشنواره منطبق با آیین‌ها، آداب و رسوم همان شهرستان برگزار کند.

وی افزود: برگزاری جشنواره آراز، حسنلو، تکاب و جشنواره گردشگری و صنایع‌دستی در ارومیه جزیی از این جشنواره‌هاست.

جباری با اشاره به برگزاری آیین نوروزگاه برای چهارمین سال پیاپی در استان طی نوروز سال آبنده اضافه کرد: این آیین همزمان با نوروز ۱۳۹۹ در ۶۵ نقطه از استان با اجرای بیش از ۱۳۸ برنامه آیینی برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز