قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی خبر داد:

صادرات جمهوری اسلامی ایران به ۱۰۰ کشور جهان

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۰:۲۰:۰۵
کد خبر: ۹۵۸۵۹۹
معاون و قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه نظام استکباری علیه کشورمان، رکورد وزنی صادرات طی سال جاری شکسته شده و به رقم بی‌نظیر ۱۱۵ میلیون تن در این بخش رسیده‌است.

حسین مدرس خیابانی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی که با حضور استاندار ،رییس اتاق بازرگانی ارومیه و فعالین اقتصادی استان برگزار شد، با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، افزود: با وجود این تحر یم ها در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به ۱۰۰ کشور دنیا کالا صادر می‌کند که نشان‌دهنده قدرت صادراتی کشورمان و بی اثر بودن بسیاری از این تحریم ها است.

وی اضافه کرد: میزان صادرات طی سال جاری با توجه به تحریم‌های سخت علیه کشورمان، نوعی معجزه بوده که اتفاق افتاده‌است.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهارهزار و ۲۰۰ ردیف کالای صادراتی در کشور داریم که در همه موارد، شاهد رونق صادرات به کشورهای مختلف هستیم.

«مدرس‌خیابانی» تاکید کرد: همه این موارد زمانی اتفاق می‌افتد که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داریم و طبق اصول اقتصادی و با توجه به این میزان تحریم، باید اقتصاد ما با شکست کامل مواجه می‌شد ولی با تلاش بخش دولتی و خصوصی، این امر برعکس شده و رونق اقتصادی اتفاق افتاده‌است.

وی همچنین از توجه به تولید داخل در راستای حمایت از تولیدکنندگان و اشتغال بخش صنعت در کشور خبر داد و گفت: در این راستا بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ قلم کالا با ممنوعیت وارد مواجه است که این امر تهدید خارجی تولیدکنندگان را به شدت کاهش می‌دهد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساختی  بخش تجارت خارجی در کشور خبر داد و اضافه کرد: این رقم با همراهی بانک توسعه صادرات تنها در این بخش استفاده می‌شود که امیدواریم اثرگذاری لازم را داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز