تولید بیش یک میلیون تن سیب در سال جاری در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۶:۴۹:۰۷
کد خبر: ۹۵۹۴۹۳
تولید بیش یک میلیون تن سیب در سال جاری در آذربایجان غربی
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۵۲۶ پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: در دهه فجر سال جاری ۵۲۶پروژه با اعتبار ۱۳۷میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۱۲۵۱ نفر افتتاح می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه شعار امسال دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی "رونق تولید، امنیت غذایی" است، اظهار کرد: در دهه فجر امسال یک مورد پروژه در حوزه مدیریت آب وخاک استان با اعتبار ۵۰میلیون تومان و اشتغال زایی ۱۰ نفر کلنگ زنی می شود.

جلیلی با اشاره به اینکه در سال جاری ۶میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولیدات محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شده است، تصریح کرد: در سال گذشته میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان ۶میلیون  و۳۷۰هزار تن بود که افزایش تولید را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری یک میلیون و ۱۰۰ تن سیب درختی در استان تولید شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان تولید بیش از ۷۵۰ هزار تن سیب درختی از ابتدای فصل پاییز در سردخانه ها ذخیره شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یادآورشد: با توجه به تسهیل و رفع موانع  موجود در حوزه  صادرات سیب استان،  روزانه بیش از ۲۰۰۰ تن سیب از استان به کشورهای روسیه، افغانستان، پاکستان و عراق صادر می شود.

جلیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است، اظهارکرد: طبق اعلام و تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور تمامی سیب شب عید کشور از آذربایجان غربی خریداری می شود.

وی  با تاکید بر اینکه اقتصاد و اشتغال اول استان در بخش کشاورزی است، افزود: متوسط کشوری اشتغال در حوزه کشاورزی ۱۸درصد اعلام شده که این میزان در استان حداکثر ۳۸درصد است.

نظر شما