برگزاری ۳۳۰ عنوان برنامه شاخص و فرهنگی در دانشگاههای آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۱:۵۵:۳۵
کد خبر: ۹۵۹۸۳۴
برگزاری ۳۳۰ عنوان برنامه شاخص و فرهنگی در دانشگاههای آذربایجان غربی
نشست خبری رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اصاحب رسانه، مطبوعات و خبرگزاریها برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،واحد نشست خبری رئیس جهاد دانشگاهی استان در خصوص گزارش برنامه های کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر و نیز دستاوردهای این نهاد انقلابی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  با خبرگزاری ها و مطبوعات استان برگزار شد.

در این نشست امین رستم زاده رئیس کارگروه دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان به تشریح برنامه های کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان اظهار کرد: 330 عنوان برنامه  شاخص و وزین فرهنگی در دانشگاههای آذربایجان غربی به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در آذربایجان غربی اجرا خواهد شد که  از این تعداد 160 عنوان برنامه در مرکز استان، و 22 عنوان در سطح دانشگاههای استان در قالب نشست های بصیرتی، تریبونهای آزاد دانشجویی، کرسی آزاد اندیشی و معرفت افزایی و برگزاری گفتمانهای دانشجویی با هدف تبیین آرا و اندیشه های امام راحل و سردار قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی طی سالجاری با اشاره به فعالیتهای معاونت اموزشی جهاد  انشگاهی استان از ارائه خدمات آموزشی در 7 مرکز در شهرستانهای خوی، ارومیه و ماکو خبرداد و افزود: توسعه فضای آموزشی از 6000 مترمربع به 12 هزار مترمربع، اضافه شدن 25 کلاس آموزشی استاندارد با ظرفیت 500 نفر در هر نوبت اموزشی و افتتاح دپارتمان آموزشی تخصصی زبان انگلیسی ویژه کودکان زیر 7 سال در ارومیه از اقدامات انجام شده در توسعه فضای آموزشی است.

رستم زاده با اشاره به اهداف آموزشی جهاددانشگاهی گفت: در دوره های آموزشی این نهاد سعی می‌شود بصورت هدفمند و خلاقانه ضمن آموزش‌های تخصصی، مفاهیم کارآفرینی، ارزش آفرینی سبک زندگی و فکر آفرینی نیز به کودکان، دانش آموزان و حتی دانشجویان ارایه شود.

وی با بیان اینکه 22 هزار و 660 فراگیر در گروه آموزشی زبان های خارجی  و 775 نفردر گروههای پزشکی، هنر، کامپیوتر کشاورزی و منابع طبیعی از خدمات آموزشی بهره مند شدند ، گفت: ارائه خدمات آموزشی ضمن خدمت به 21 دستگاه اجرایی و بهره مندی3750   فراگیر از آموزشهای ضمن خدمت از دیگر خدمات ارائه شده رد معاونت اموزشی جهاد دانشگاهی استان است.

دکتر رستم زاده با اشاره به برگزاری آزمونهای استخدامی توسط این نهاد اظهار کرد: در سال جاری 2 آزمون  استخدامی آتش نشانان استان با شرکت 3082 نفر  و ششمین آزمون مکاتبه ای دهیاران استان با شرکت 1837 نفر در 4 حوزه انتخابی در استان برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت گروه های پژوهشی شیمی تجزیه , متابولیتهای ثانویه ، مدیریت کسب و کار و مرکز خدمات تخصصی تجزیه مواد غذایی و شیمیایی در زیرمجموعه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان افزود: ارائه 1050عنوان خدمت تخصصی،  انجام 192 آزمون و آنالیز توسط مرکز خدمات تجزیه مواد، آنالیز باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، ارائه راهکار علمی مبتنی بر مطالعات تخصصی جهت کنترل کیفی صنایع، ارائه بیش از 800 آزمون و خدمت تخصصی آزمایشگاهی به 125 شرکت، صنایع و دستگاههای و مراکز علمی و توانمند سازی با بهره گیری از نیروهای متخصص در حوزه های مدیریت وکارآفرینی متناسب با نیاز روزو ارائه خدمات تسهیلگری در مناطق محروم و ارائه مشاوره اقتصادی، حقوقی و کارآفرینی جامعه بخش از اقدامات ارائه شده توسط این معاونت است. 

دکتر با اشاره به فعالیت 7 مرکز فرهنگی تخصصی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان از اجرای بیش از 44 رویداد فرهنگی با بهره مندی بیش از 14500 هزار نفر به ساعت خبردادو اظهار کرد: چاپ و نشر 238 عنوان کتاب تخصصی دانشگاهی ، اجرای بیش از 225 عنوان طرح مطالعاتی و نظرسنجی خویش فرمایی و کارفرمایی و برگزاری 153 اردو در قالب اردوهای طرح ملی ایران مرز پرگهر بخشی از اقدامات این معاونت است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در 3 فاز در استان افزود: طی فاز اول 21 رشته شغلی شناسای شد که در این راستا 6100 متقاضی اولیه ثبت نام کردند که پس از پالایش 4500 متقاضی اصلی انتخاب شدند.

دکتر رستم زاده با بیان اینکه 3660 نفر به ساعت مشاوره رایگان و 7058 نفر به ساعت کارگاه های اموزشی و عملی در فاز دوم این طرح دریافت کردند، اظهار کرد: در فاز سوم اجرای این طرح 1698 نفر به بازار و بنگاههای بالادستی متصل شده ،همچنین 25 تسهیلگر دررسته های مختنلف شناسایی،  3638 نفر از خدمات هدایت و مشاوره  بهره مند شده و 4 متقاضی مرحله برندسازی و استاندارد سازی را طی کردند.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاد دانشگاهی استان در قالب 17 شرکت دانش بنیان فعال اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 8 شرکت از شرکتهای فعال در مرکز رشد استان خروج موفق داشتند و به مرحله بازدهی و استقلال مالی رسیدند.

وی ادامه داد:طراحی و ساخت مدارهای دیجیتال جهت هوشمند سازی آبیارری مزارع و فضای سبز، کشت گلخانه ای آناناس و موز، تولید گیاهان زینتی، تولید روغن ازونه و چیپس میوه و تولید پودر سوپر جاذب کشاورزی بخشی از فعالیتهای شرکتهای مذکور است.

دکتر رستم زاده در بخش دیگیری از سخنان خود  با بیان اینکه دانشگاهها در توسعه نقش بی بدیلی دارند و امروزه باید دانشگاهها به سمت ثروت آفرینی حرکت کنند، گفت: هدف مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تربیت کارآموخته بجای دانش آموخته است.

 وی برگزاری کارگاههای تخصصی را حلقه واسط مطالب تئوریک ارائه شده و واقعیت های جامعه دانست و گفت: 2750 نفر به ساعت از کارگاههای تخصصی مراکز آموزشی علمی کاربردی استان بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه 636 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان تحصیل می کنند، افزود:تاکنون 8400 دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی استان فارغ التحصیل شدند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از ارتقا رتبه مرکزاستان  از 20 به 7 براساس ارزیابی موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور در بین 40 مرکزعلمی کاربردی خبرداد و افزود: ارتقا رتبه مرکز علمی کاربردی استان از سطح 3 به سطح 2 در بین مراکز علمی کاربردی کشور بر اساس ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی کشور از دیگر افتخارات مارکز علمی کاربردی استان است.

دکتر رستم زاده با اشاره به خدمات ارائه شده در درمانگاه دیابت و ترمیم زخم جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه تاکنون از قطع عضو 280نفر جلوگیری شده است، تصریح کرد: طی سال جاری 500 مورد ترمیم زخم و خدمات پرستاری انجام و 1000 نفر ویزیت تخصصی به مردم استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم پای دیابتی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تنها درمانگاهتخصصی در خصوص ترمیم زخم  و دیابت در استان می باشد که خدمات کنترل  تشخیص تا درمان دیابت ، ارائه خدمات تخصصی ترمیم زخم بیماران دیابتی با روشهای نوین و پیشرفته بروز، استفاده از پزشکان متخصص و متعهد در درمانگاه، استفاده از کادر متعهد و مجرب  زخم کار و دارای مدرک زخم کاری در این مرکز برای ترمیم زخم های دیابتی- زخم بستر و زخم های ناشی از سوختگی و جراحی، برگزاری کارگاه و همایش های آموزشی برای افراد دیابتی را ارائه می کند که در مقایسه با سایر مراکز در قبال هزینه کمتر خدمات پزشکی و درمانی با کیفیت بالا به بیماران ارائه می کند.

وی ادامه داد:پیش بینی می کنیم در دو هفته اتی مقرر شده تجهیزاتی برای درمانگاه دیابت افزوده شود که مرکز را از بعد درمانی در حوزه ترمیم تخصصی زخم و دیابت به یک مرکز مجهز و پیشرفته تبدیل کند که به مراجعه کنندگان شمالغرب کشور خدمات تخصصی منحصر به فرد ارائه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز