واردات ۵۵۷ راس گاو از آلمان به آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۲:۱۷:۴۸
کد خبر: ۹۶۰۴۱۴
واردات ۵۵۷ راس گاو از آلمان به آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۵۷۷ راس گاو از نژاد سیمینتال وارد استان شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: درسال جاری ۵۷۷ راس گاو سیمینتال ۲منظوره از آلمان باهدف توسعه حوزه دام پروری وارد استان شده است.

جلیلی با اشاره به اینکه برای خرید این تعداد گاو درمجموع ۱۲میلیارد تومان اعتبار صرف شده است، تصریح کرد: تاکنون تمامی گاوها سالم بوده و بعداز تکثیر به سایر استان ها نیز صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درسال گذشته ۵۸۰هزارتن میزان تولیدات دامی و ۱۶هزارتن میزان تولید محصولات شیلاتی در استان بود، خاطرنشان کرد: از آغاز سال جاری تا کنون بیش از ۳۹۰هزار و ۷۸۰تن گوشت  قرمز در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید براینکه درسال جاری ۸۱هزار و  ۶۱۶تن گوشت مرغ در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد، یادآورشد: در سال جاری ۳۲۸هزار و ۲۵۰ تن شیر خام توسط دامداران استان تولید شده است.

جلیلی با بیان اینکه در آذربایجان غربی ۱۷واحد جوجه کشی وجود دارد، اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۳۹میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹درصد رشد را نشان می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: باتوجه به اینکه استان ما یک استان کشاورزی است توسعه و تجهیز زیرساخت های کشاورزی و دامداری استان یک امر ضروری برای رونق این حوزه و ایجاد اشتغال پایدار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز