افزایش ۱۷ درصدی جان‌باختگان تصادف‌های جاده‌ای در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۲:۳۹:۴۲
کد خبر: ۹۶۰۴۳۴
افزایش ۱۷ درصدی جان‌باختگان تصادف‌های جاده‌ای در آذربایجان‌غربی
فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: جان‌باختگان تصادف‌های جاده‌ای در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته که علت اصلی آن، بی‌توجهی رانندگان به ایمنی حین حضور در جاده‌ها بوده‌است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،سرهنگ کمال حسین‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت همچنین تعداد مصدومان تصادف‌های جاده‌ای، هفت درصد و تعداد کل تصادف‌ها ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: طی سال جاری ۱۷ هزار فقره تصادف جرحی، فوتی و خسارتی در جاده‌های آذربایجان‌غربی رخ داده که رقمی قابل توجه به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بیشترین تصادف‌های جاده‌ای استان مربوط به حوزه میاندوآب با ۲۰ درصد و  ارومیه - خوی با ۱۲ درصد است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی ادامه داد: نزدیک به نیمی از تصادف‌های جاده‌ای در استان طی روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه رخ می‌دهد که این امر جای تامل دارد.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به اینکه ۴۰ درصد کل تصادف‌ها به علت بی‌توجهی رانندگان به جلو بوده‌است، گفت: ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و تجاوز و انحراف به چپ با سهم ۱۴ و ۱۳ درصدی در رده های بعدی علت تصادف‌ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: نبود خط‌کشی در جاده‌ها و اصلاح نشدن شیب مسیر نیز از دیگر علت‌های تصادف‌ات جاده‌ای در این استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ۵۶ درصد تصادفات در جاده های اصلی، ۱۵ درصد در جاده‌های فرعی، ۱۳ درصد در مسیرهای روستایی و ۱۴ درصد نیز در بزرگراه‌های آذربایجان‌غربی اتفاق افتاده‌است.

وی از توقیف ۱۲۸ خودرو تغییر وضعیت داده‌شده و حامل اتباع خارجی در آذربایجان‌غربی خبر داد و بیان کرد: در سال جاری ۹۸۵ آزمایش اعتیاد از رانندگان گرفته شده که ۷۰ مورد آن مثبت بوده‌است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال همچنین سه هزار و ۷۸ دستگاه خودرو با بیش از ۱۰ میلیون ریال خلافی و چهارهزار وو ۷۴۵ دستگاه خودرو به علت انجام ۲ تخلف همزمان در استان توقیف شده‌است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های آذربایجان‌غربی وجود دارد، گفت: از این تعداد هفت فقره اصلاح شده و مطالعه بقیه نقاط حادثه خیز به اتمام رسیده که در صورت تامین اعتبار، اصلاح خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز