افزایش ۶۲ درصدی سرمایه گذاری در بخش معادن آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۳:۰۳:۰۲
کد خبر: ۹۶۰۹۲۷
افزایش ۶۲ درصدی سرمایه گذاری در بخش معادن آذربایجان غربی
سخنگوی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش معادن استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد ۶۲ درصدی مواجه بوده است.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سخنگوی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت:طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش معادن استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد ۶۲ درصدی مواجه بوده است.
 
وی افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۳۸ فقره پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی بیش از ۲۱ میلیون تن و ایجاد اشتغال بطور مستقیم برای ۳۰۰ نفر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال صادر شده است.
 
 در بازه زمانی یاد شده در استان ۶۰ فقره پروانه اکتشاف و ۲۱ فقره گواهی کشف با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۹ میلیارد ریال گردیده است که امید است با به بهره برداری رسدن معادن دارای گواهی کشف هم زمینه اشتغال برای افراد بیشتر و هم زمینه ثروت افزایی در استان فراهم شود.
 
سخنگوی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: هم اکنون ۴۷۶ معدن دارای پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد، ۲۱۷ میلیون تن و ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۶ میلیون تن، اشتغال آفرینی برای ۵ هزارو ۱۴۲ نفر و با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال موجود می‌باشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۶ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و ۲۷ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی بیش از ۷ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری شده برای تکمیل عملیات اکتشافی و رسیدن به مرحله بهره برداری در این معادن بیش از ۳۴ میلیارد ریال می‌باشد.
نظر شما