معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی

انجام ۲۴۰ کیلومتر لایروبی طی سال جاری در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۲۰:۵۵:۵۴
کد خبر: ۹۶۱۰۳۱
انجام ۲۴۰ کیلومتر لایروبی طی سال جاری در آذربایجان غربی
رحمانی رضاییه : حل مشکلات پیش روی طرح های احیای دریاچه ارومیه نیازمند توجه ویژه نهادهای مسوول از جمله وزارت نیرو است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در آیین معارفه مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب آذربایجان غربی ، با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال بخش مهمی‌ از طرح‌های افتتاحی در استان مربوط به بخش آب است، اضافه کرد: در این دهه، ۲۳ پروژه با ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و عملیات اجرایی ۲ پروژه با یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز در استان آغاز می‌شود.

آیدین رحمانی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه آب در آذربایجان‌غربی است، بیان کرد: البته مشکلاتی در راستای اجرای کامل طرح‌های احیایی وجود دارد که پیشرفت ۴۰ درصدی بند بادین‌آباد و ۳۰ درصدی طرح ساماندهی ۱۱ کیلومتری خروجی تونل انتقال آب و لزوم خرید اراضی مخزن سدها از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری اقدامات اساسی در راستای اجرای طرح لایروبی رودخانه‌ها و جلوگیری از بروز سیل در آذربایجان‌غربی انجام شده‌است، ادامه داد: امسال بیش از ۲۴۰ کیلومتر لایروبی رودخانه و نهر در استان انجام شده که این روند ادامه دارد.

وی به مشکلات بخش آب در آذربایجان‌غربی نیز پرداخت و گفت: فرسودگی ۳۰ درصد شبکه آب روستایی و شهری، ظرفیت کم مخازن آب شرب در تصفیه‌خانه‌ها به میزان ۶۰ درصد استاندارد ملی، کیفیت ناکافی آب برخی روستاها از جمله آنهاست.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: یکی از مهمترین درخواست‌های استان از وزارت نیرو، انتقال مدیریت سد ارس از آذربایجان‌شرقی به این استان است که در آن صورت امکان مدیریت مناسب این سد فراهم می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز