هشدار هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به افت دما و وزش تند باد

۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۴:۴۸:۲۷
کد خبر: ۹۶۱۲۴۳
هشدار هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به افت دما و وزش تند باد
رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر وزش تند باد در استان و افت دما به میزان ۱۲ درجه سانتی‌گراد همراه با یخبندان است و نکات ایمنی و پیشگیرانه در این زمینه باید اتخاذ شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،مهدی صابری رییس اداره کل پیش بینی هواشناسی استان افزود: کاهش دما و تندباد از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه هفته پیش‌رو در مناطق مختلف استان به وقوع می‌پیوندد.
وی با اشاره به نوع مخاطره‌های استان در روزهای آینده اضافه کرد: بارش باران و برف به ویژه بارش برف از روز شنبه، وزش باد شدید تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت همراه با کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه کاهش محسوس دما بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس رخ می‌دهد و همه مناطق به ویژه جنوب و مرکز استان را در بر می‌گیرد.
صابری بیان کرد: آبگرفتگی، لغزندگی، یخبندان و اخلال تردد در معابر شهری و جاده‌ای دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود تا جهت جلوگیری از خطرهای ناشی از وزش باد شدید، تمهیدات لازم انجام و از کوهنوردی و تردد در ارتفاعات نیز خودداری شود.
وی گفت: برنامه‌ریزی برای اقدامات لازم در خصوص آبگرفتگی و برف‌روبی در جاده‌های مواصلاتی و درون شهری نیز ضروری است؛ مدیریت در مصرف حاملهای انرژی نیز نباید از سوی ساکنان استان فراموش شود.

صابری اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه به چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید و ارومیه و تکاب با چهار درجه سانتی‌گراد زیرصفر سردترین شهرهای استان و پلدشت با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز