استاندار آذربایجان غربی بیان کرد:

صادرات یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون دلاری کالاهای تولیدی استان در سال جاری

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۵:۳۰:۵۲
کد خبر: ۹۶۱۹۲۳
صادرات  یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون دلاری کالاهای تولیدی استان در سال جاری
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: میزان صادرات استان از یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار در سال گذشته به یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون دلار در زمان حاضر رسیده و تاکنون حدود ۲۷۶ میلیون دلار افزایش یافته‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ، در آیین افتتاح همزمان ۵۲۶ پروژه عمرانی اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی که با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ارومیه برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های افتتاحی استان طی دهه‌فجر نیز افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال با وجود همه تنگناهای موجود میزان صادرات استان به ۲ میلیارد دلار برسد.

وی ادامه داد: چشم‌اندازهای مثبت اقتصادی استان در بهبود محیط کسب و کار، رشد سرمایه‌گذاری، امنیت سرمایه‌گذاری و کاهش نرخ بیکاری بسیار فزاینده است.
وی با اشاره به اینکه تعدادی طرح فاخر به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در اوایل سال‌جاری با حضور رییس‌جمهوری در این استان افتتاح می‌شود، اظهار داشت: برای سومین فصل پیاپی استان رتبه نخست محیط کسب و کار کشور را بر اساس گزارش اتاق بازرگانی ایران کسب کرده‌است که شاخصی مهم در جذب سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان‌غربی به کاهش نرخ بیکاری در فصول مختلف سال‌جاری و سبقت گرفتن استان از میانگین کشوری در بهره‌مندی از شاخص‌هایی چون آب روستایی، درمان و گازرسانی اشاره کرد و گفت: پایه اقتصادی استان با تولید سالانه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول مختلف بر مبنای کشاورزی استوار است و صنعت نیز برای بالندگی متناسب با این ظرفیت مهم باید رشد کند.

«شهریاری» در ادامه از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد احیای دریاچه ارومیه خواست که در خصوص برخی مصوبه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه که مانع توسعه استان شده‌، بازنگری شود.

وی همچنین تکمیل سدهای نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا را یکی از نیازهای اصلی استان بیان کرد.

شهریاری ساماندهی استفاده از سموم کشاورزی برای افزایش امنیت غذایی و رشد صادرات، توجه به کشت‌های جایگزین، تقویت مرکز تحقیقات کشاورزی، اصلاح بذر و نهال، توجه به کشت در اراضی شیب‌دار جهت جلوگیری از تخریب زمین را نیز خواستار شد و گفت: یکی از نیازهای اساسی استان در بخش کشاورزی توجه به بذر و نهال‌های نوین برای بهره‌وری بالا در استفاده از آب و خاک است و حمایت وزارت جهاد کشاورزی از این امر در استان لازم است.

وی از سرپرست وزارت جهادکشاورزی خواست تا درباره خرید تضمینی محصولاتی چون گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و سیب و انگور در زمان مناسب تدبیر شود تا کشاورزان دغدغه‌ای نداشته و متضرر نشوند.

وی گفت: در حال حاضر از مجموع ۸۰۰ هزار تن سیب ذخیره شده در سردخانه‌های استان با تدابیر صورت گرفته بیش از ۵۰۰ هزار تن عرضه شده‌است و مشکلی بابت صادرات سیب وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز