معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

انتخابات نماد واقعی دموکراسی در کشور است

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۷:۵۳:۱۵
کد خبر: ۹۶۲۴۹۱
انتخابات نماد واقعی دموکراسی در کشور است
مصطفوی : هیچ مورد مشکوک ابتلا به این بیماری در استان آذربایجان غربی گزارش نشده است

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی مصطفوی در جلسه شورای اداری استان با تبریک دهه مباک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: انتخابات و نهادینه کردن آن یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و ما بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هر سال شاهد برگزاری یک انتخابات در کشور هستیم .

وی  به تشریح تاریخچه انتخابات در کشور پرداخت و گفت: در کشورما انتخابات را می توان به سه دوره تقسیم کرد، دوره اول تا انقلاب مشروطه است که در آن رای مردم هیچ ارزشی نداشت.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی دوره دوم انتخابات در کشور را از مقطع زمانی انقلاب مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در این دوره نیز با وجود اینکه انتخابات در کشور برگزار می شد ولی نتایج این انتخابات ها نشان می داد انتخابات در کشور فرمایشی است و مردم هیچ نقشی در انتخاب افراد نداشتند.

وی دوره بعدی انتخابات را انتخابات بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیشتر اصول و فصول قانون اساسی کشور به رای مردم و انتخابات اشاره دارد و مردم بصورت مستقیم و غیر مستقیم ، در انتخاب و یا انتصاب مسئولان نظام اسلامی نقش دارند.

وی انتخابات را نماد واقعی دموکراسی در کشور عنوان کرد و افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات ، انقلاب اسلامی را در برابر تهدیدهای دشمنان بیمه کرد و اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان می دهد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت یازدهمین دوره انتخابات استان، گفت: از 531 نفر داوطلب حضور در یازدهمین دوره انتخابات استان تا کنون  35 نفر از حضور در انتخابات  انصراف داده ،  194نفر تایید صلاحیت و302 نفر نیز رد صلاحیت شده اند.

مصطفوی با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو در استان آذربایجان غربی 10 حوزه انتخابیه اصلی فعال خواهد بود، افزود:  2هزار 117 صندوق رای انتخابات  استان  در نظر گرفته شده که از این تعداد که یک هزار و 252 صندوق به صورت ثابت و 865 صندوق به صورت سیار آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

مصطفوی با اشاره به افزایش 3 درصدی تعداد صندوق های جمع آوری آرا نسبت به انتخابات گذشته، ادامه داد: از مجموع صندوق های رای استان  هزار و شش صندوق در مناطق شهری و یک هزارو 111 صندوق نیز در مناطق روستایی مستقر خواهند شد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تعداد واجدین شرایط برای رای دادن در استان را 2 میلیون و 379 هزار و 656 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 135هزار و 26نفر رای اولی اولین حضور خود در انتخابات را تجربه خواهند کرد.

مصطفوی ادامه داد: ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی چهار اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، بی طرفی و امانت داری را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به ماده 11 و 59 قانون انتخابات از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا تمامی امکانات خود را برای برگزاری انتخابات قانونمند سالم و با مشارکت حداکثری مردم در اختیار ستاد انتخابات قرار داده و از امکانات دولتی به هیچ عنوان بر له و یا علیه کاندیداها استفاده نکنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی،  همچنین با اشاره به فرارسیدن راهپیمایی 22 بهمن از تمامی اقشار مختلف مردم خواست تا با حضور پرشور در این راهپیمایی دشمنان اسلام و انقلاب را مایوس کنند.

مصطفوی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در برخی از کشورهای دنیا، گفت: خوشبختانه تمامی تمهیدات لازم در استان برای مقابله با این بیماری اندیشیده شده و تا کنون هیچ مورد مشکوک ابتلا به این بیماری در استان آذربایجان غربی گزارش نشده است .

نظر شما