معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

سیاستگذاری استان توسعه متوازن و سوق منابع به مناطق محروم است

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۲:۳۶:۲۹
کد خبر: ۹۶۲۶۹۲
سیاستگذاری استان توسعه متوازن و سوق منابع به مناطق محروم است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در آیین افتتاح سالن ورزشی شهرستان میاندوآب گفت: سیاستگذاری استان توسعه متوازن و سوق منابع به مناطق محروم است .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، بهنام شهدی در دهمین روز از گرامیداشت ایام الله شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی و در مراسم افتتاح سالن ورزشی طبقاتی شهرستان میاندوآب گفت: امروز شاهد افتتاح و کلنگ زنی هایی پروژه های خوبی  در این شهرستان هستیم که بیش از 130 میلیارد تومان برای این برنامه اعتبار در نظر گرفته شده است .

وی افزود: جهت گیری که در ارکان سیاست گذاری استان وجود دارد سوق منابع و اعتبارات و هزینه کرد آنها در مناطق محروم و برای طرحهای ورزشی و جوانان است و دغدغه مقام عالی استان علاوه بر بحث توسعه استان و شهرستانها توسعه متوازن استان، دغدغه رفع موانع تولید و اشتغال استان و رفع بیکاری را دارند که خوشبختانه امسال در این خصوص توفیقات خوبی حاصل شده در بهار امسال 4.2 درصد کاهش بیکاری در تابستان 6.2 و در پاییز 2.7 دهم درصد کاهش بیکاری داشتیم.

شهدی با بیان اینکه آذربایجان غربی در محیط کسب و کار سه فصل پیاپی رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و در امنیت سرمایه گذاری هم همچنین رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده ایم ، گفت: امنیت سرمایه گذاری از 21 مولفه تشکیل شده که آذربایجان غربی با امتیاز 5.65 رتبه اول کشوری را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: آذربایجان غربی نه تنها از ظرفیت عمومی بلکه ظرفیت بالقوه، بالفعل را دارد که دارا بودن 5 پایانه مرزی، 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی ، سه فرودگاه ، 9 گمرک و 6 بازارچه رسمی منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های استان آذربایجان غربی به شمار می روند که در صدد هستیم با سیاستگذاری و برنامه ریزی درست و اصولی بتوانیم از این ظرفیت ها نهایت استفاده را ببریم . 

وی افزود : علاوه بر اینها آذربایجان غربی با داشتن موقعیت خوب برای کشاورزی، گردشگری، صنایع و داشتن معادن غنی ، توریسم درمانی امکانات و پتانسیل هایی را در خود دارد که باید برای توسعه آن بیش از پیش تلاش شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز