درخشش کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در مسابقات کشوری و استانی کانون پرورش فکری

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۷:۳۰:۲۷
کد خبر: ۹۶۴۴۱۳
درخشش کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در مسابقات کشوری و استانی کانون پرورش فکری
کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در مسابقات کشوری و استانی درخشیدند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: کودکان و نوجوانان هنرمند عضو کانون در مسابقات استانی و کشوری به خوبی درخشیدند.

زاهدی با اظهار اینکه در بخش نمایش‌نامه‌ نویسی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی،  ۲۷۷ نمایش‌نامه از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد، ۲۲ اثر متعلق به مراکز کانون استان آذربایجان‌غربی بود؛ اضافه کرد: با بررسی نمایش‌نامه‌ها از سوی هیات منتخب از کل آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ،  ۱۵ نمایش‌نامه در مرحله نخست انتخاب شدند.

او افزود: بر همین اساس " خدانگهدار عم قزی " اثر صدیقه صادقی، شیرین باقرالموسوی و علی‌اکبر پوررسول و " لالو " اثر سمیه حسین‌نژاد از آذربایجان غربی به مرحله کشوری هجدهمین جشنواره نمایش نامه نویسی راه یافتند.

مرحله پایانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اواخر فروردین ۱۳۹۹ در اهواز برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود به برگزیدگان مسابقه نقاشی " من آب بان هستم " نیز اشاره کرد و گفت: با اتمام مرحله داوری فراخوان استانی " دریاچه ارومیه پر از حیات است " برگزیدگان مسابقه نقاشی«" من آب بان هستم " نیز معرفی شدند.

زاهدی هدف از برگزاری مسابقه " من آب بان هستم " را ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، شناساندن قابلیت‌های تفریحی و گردشگری دریاچه ارومیه و معرفی وظایف فردی به منظور احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: فراخوان مسابقه نقاشی" من آب بان هستم " خرداد ماه سال جاری برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال و با تکنیک آزاد منتشر و  ۸۵ اثر نقاشی از مراکز کانون سراسر استان به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که ۱۱ اثر از این تعداد، به عنوان برگزیده معرفی شدند.

او در ادامه اضافه کرد: بر این اساس و با اعلام آراء هیأت داوران، آثار امیررضا احمدی از مرکز شماره یک ارومیه، رقیه صالح زاده از مرکز سلماس، وفا اباذری، یونس بابش آقائی و آمنه معروف زاده از مرکز تازه شهر، محیا وجدانی از مرکز خوی، آیسان باقری، زهرا حاجی ایلو و فاطمه یاور زاده از مرکز شماره دو ارومیه،‌ حنانه عشقی و زهرا حقیقت طلب از مرکز چالدران عنوان برگزیده را کسب کردند.

نظر شما