افزایش اقبال به خرید سهام در تالار بورس آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۳:۱۲:۰۲
کد خبر: ۹۶۴۶۵۴
افزایش اقبال به خرید سهام در تالار بورس آذربایجان غربی
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در هفته‌ای که گذشت اقبال به خرید سهام در تالار بورس آذربایجان غربی ۱۰ درصد بیش از فروش سهام بود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، حجم خرید سهام در تالار بورس استان ۵۵ درصد معاملات را به خود اختصاص داد و این میزان ۱۰ درصد بیش از فروش سهام بود.
او افزود: هفته گذشته و تا روز چهارشنبه منتهی به ۲۳ بهمن ماه، تعداد ۸۲ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۳۷ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر ۵۱۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی داد و ستد شد؛ که در مقایسه با معاملات هفته گذشته از نظر ارزش ریالی، تقریبا ۳۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

جوادی افزود: در چهار روز کاری هفته گذشته، تنها ۲۹۸ شرکت سهام خود را از طریق ۱۲ کارگزار در ۱۶ ایستگاه معاملاتی در تالار بورس استان، عرضه کردند و تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۷ درصد به خود اختصاص داد.
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی از افزایش شاخص کل بازار بورس و فرابورس نیز خبر داد و افزود: شاخص کل بازار بورس با ۱۳ هزار و ۱۸۵ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۴۵۹ هزار و ۷۹ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۱۶۱ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۵۸۱۵ واحد رسید.

نظر شما