صیانت از حقوق شهروندی در انتخابات سر لوحه اقدامات بازرسین شعبات باشد

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۰۷:۳۷:۲۷
کد خبر: ۹۶۶۸۸۹
صیانت از حقوق شهروندی در انتخابات سر لوحه اقدامات بازرسین شعبات باشد
رسول مقابلی :صیانت از حقوق شهروندی در انتخابات سر لوحه اقدامات بازرسین شعبات باشد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،مدیر کل دفتر بازرسی استانداری و رئیس بازرسی انتخابات استان در جلسه توجیهی و آموزشی بازرسین شعبات ثبت نام و اخذ رای شهرستان ارومیه که در محل سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان تشکیل یافته بود گفت: بازرسان شعبات اخذ رای به عنوان نماینده وزارت کشور مسئولیت کنترل حسن جریان انتخابات در شعبه‌های تعیین شده را بر عهده داشته و ضمن تعامل قانونی با سایر عوامل شعبه اقدامات پیشگیرانه لازم را از بروز هر گونه تخلف احتمالی معمول نمایند.

رسول مقابلی افزود: تمام توجه بازرسین معطوف به این باشد که کلیه مراحل فرایند اخذ رای از ابتدا تا انتها بر مدار قانون بوده و چنانچه در این مسیر هر گونه اقدامی بر خلاف قانون انجام گیرد مراتب بلافاصله به نماینده فرماندارو هیات بازرسی شهرستان اعلام گردد.

وی افزود: از مجموع ۲۱۱۷ شعبه کل استان، ۵۰۱ شعبه مربوط در حوزه انتخابیه شهرستان ارومیه پیش بینی شده است که تمامی شعبات اخذ رای تحت بازرسی وزارت کشور خواهند بود.

وی گفت: عوامل برگزاری انتخابات دارای دو نوع شخصیت حقیقی و حقوقی می‌باشند و اینکه هر کس دارای نظر و دیدگاه فردی و شخصی باشدامری طبیعی است، ولی به لحاظ حرفه‌ای و شخصیت حقوقی هیچ فردی از عوامل برگزاری انتخابات مجاز نیست احساس و نظر شخصی خود را در امر ایفای نقش قانونی دخالت دهد چرا که رای مردم امانت بزرگ و از مصادیق حقوق شهروندی است.

مقابلی همچنین گفت: هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها از مدت‌ها قبل تشکیل و در فرمانداری‌ها مستتقر هستند و هیات‌های بازرسی استان نیز در دفتر بازرسی استانداری استقرار دارد.

وی افزود: هیات بازرسی انتخابات با بهره مندی از ظرفیت عظیم مردمی آماده پذیرش نکته نظرات، انتقادات و پیشنهادات و گزارشات مردمی است که راه‌های ارتباط مختلفی اعم از مراجعه به وب سایت استانداری و هم بصورت تلفنی و حضوری و کتبی این امکان برای مردم فراهم است.

در این جلسه همچنین با حضور اعضای هیات بازرسی انتخابات شهرستان ارومیه نسبت به برگزاری دوره آموزشی بازرسین شعب ثبت نام و اخذ رای اقدام لازم به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز