استاندار آذربایجان غربی:

تداوم بهبود شاخص های اقتصادی آذربایجان غربی در گرو رفع موانع تولید و صادرات است

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۴:۰۰:۲۲
کد خبر: ۹۶۷۰۳۷
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تحولات مثبت اقتصادی رخ داده در سالجاری و سرمایه گذاری بی نظیر دولت در استان گفت: تداوم این روند مثبت در گرو تلاش برای رفع هر چه بیشتر موانع تولید و صادرات است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به کسب رتبه برتر محیط کسب و کار ایران برای سومین فصل متوالی، تصریح کرد: اگر چه با شرایط برنامه ریزی شده جهت تسهیل هر چه بهتر محیط تولید فاصله داریم اما کسب رتبه برتر برای سومین فصل بیانگر اینست که متولیان امر برای رفع موانع تولید کمر همت بسته اند.

وی با تاکید بر اینکه در بیان اتفاقات خوب و تلاش های انجام گرفته به مردم بخوبی عمل نشده است افزود: دستاوردهایی چون حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از ابتدای امسال، رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری، رشد صادرات و کاهش نرخ بیکاری و رتبه نخست در احیای واحدهای تولیدی راکد و رتبه نخست در امنیت سرمایه گذاری باید به اطلاع مردم برسد.

شهریاری خاطرنشان کرد: برابر سهمیه ۹ ماهه استان می بایست ۴۵ واحد راکد را به چرخه تولید بر می گرداند که خوشبختانه این آمار به ۸۷ واحد رسیده و از این حیث رتبه نخست کشوری را کسب کرده ایم.

 در این جلسه گزارش پایش محیط کسب و کار در فصل پاییز، مشکلات پیمانکاران عمرانی در ارتباط با تهاتر بدهی مالیات بر ارزش افزوده با اسناد خزانه، مشکلات مربوط به واگذاری مشوق پروانه های صادراتی صادرکنندگان سیب درختی به غیر برای واردات موز و نیز امکان استفاده از تسهیلات صادرات سیب درختی توسط پیله وران و مرزنشینان صادرات سیب درختی از طریق بازارچه های مرزی مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز