همه مراکز درمانی آذربایجان‌غربی موظف به تست رایگان کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۹۷۱۳
همه مراکز درمانی آذربایجان‌غربی موظف به تست رایگان کرونا
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با رد شایعه هزینه میلیونی تست کرونا گفت: همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی در استان موظف به انجام این تست به صورت رایگان هستند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ابراهیم حسنی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در صورت مراجعه شهروندان به مراکز درمانی و تشخیص پزشک و تیم پزشکی مبنی بر احتمال وجود ویروس کرونا در آن فرد، تست کرونا در همان مرکز انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این تست به صورت رایگان انجام شده و با هماهنگی مرکز بهداشت به تهران ارسال می‌شود تا نتیجه آن پس از بررسی‌ها، اعلام شود.

وی بیان کرد: البته شهروندان توجه داشته باشند که همه مردم ایران و آذربایجان‌غربی، نیاز به تست کرونا ندارند و باید تیم‌های پزشکی به این امر مشکوک شوند تا تست صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: البته مکانی در استان وجود ندارد که فرد با تمایل شخصی، تست کرونا درخواست کرده و این آزمایش پس از دریافت پول انجام شود.

حسنی همچنین با رد خبر اختصاص بیمارستان طالقانی به بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: این بیمارستان در صورتی که تعداد بیماران مبتلا زیاد شود، به این بیماران اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در هر استان، تعدادی بیمارستان به‌عنوان مراکز درمانی انتخاب شده تا در شرایط بحرانی تخلیه اضطراری شده و بیماران کرونایی یا مشکوک به کرونا را پذیرش کنند.

او افزود: متاسفانه در فضای مجازی از این مراکز به‌عنوان بیمارستان کرونا اسم برده شده که این امر صحیح نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از رسانه‌ها خواست تا در راستای ایجاد آرامش برای مردم تلاش کنند و به جای شایعه‌پراکنی، شیوه‌های پیشگیری را توصیه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز