شناسایی یک مورد مثبت کرونا ویروس در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۷:۵۱:۰۷
کد خبر: ۹۷۰۲۵۹
شناسایی یک مورد مثبت کرونا ویروس در آذربایجان غربی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شب گذشته تست کرونای بیمار خانم ۵۵ ساله در ارومیه از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،​دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در جمع خبرنگاران افزود: این بیمار که چند روز پیش با علائم بالینی بیماری تنفسی و سابقه سفر زیارتی به قم و بازگشت به ارومیه را داشت از همان ابتدا بعنوان مورد مشکوک بستری و نمونه خون وی برای آزمایش کرونا به تهران ارسال شد و بلافاصله و بصورت کاملا ایزوله تحت مراقبت و درمان قرار گرفت و امروز نتیجه آزمایش وی از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: خوشبختانه بیمار حال عمومی خوب و شرایط پایدار دارد و بنا به اظهار همکار متخصص عفونی طی چند روز آینده با تکمیل پروسه درمان مرخص خواهد شد و این نشان می دهد که کرونا قابلیت درمان دارد و از این لحاظ بسیار خوشحالیم .

دکتر آقازاده بابیان اینکه میزان بالای هوشیاری سیستم بهداشتی و درمانی استان موجب شد که بیمار به درستی بعنوان مورد مشکوک تلقی شود و به سرعت درمان وی قبل از اعلام نتیجه آزمایش آغاز شود، افزود: امروز شاهدیم که علیرغم مثبت بودن آزمایش، حال بیمار رو به بهبود است و انشاالله بزودی ترخیص خواهد شد و از آنجاییکه ایزولاسیون کامل پزشکی و اصول حفاظت فردی کاملی انجام یافته بود امکان سرایت بیماری به همکاران ایجاد نشده است. 

جواد آقازاده افزود: ما معتقدیم که باید با مردم روراست و صادق باشیم لذا تاکید می کنم که اخبار مربوط به این بیماری را از منابع معتبر اخذ نمایند و با رعایت اصول بهداشت فردی و خود مراقبتی بر این بیماری غلبه کنند.

نظر شما