گزارش فرماندار ارومیه به مردم در خصوص مبارزه با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۹:۳۹:۰۰
کد خبر: ۹۷۱۴۸۷
گزارش فرماندار ارومیه به مردم در خصوص مبارزه با کرونا
جلسه هماهنگی ستاد مدیریت ویروس کرونا در شهرستان عصر امروز با حضور مسئولان استان و شهرستان در سالن جلسات فرمانداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علیرضا ملامحمدی زاده در این جلسه گفت: با توجه به احتمال شیوع کرونا در ارومیه باید کار ضدعفونی شهر با جدیت بیشتری انجام شود و در همین راستا فرماندهی قرارگاه شمال غرب کشور و سپاه پاسداران 7 دستگاه  سم پاشی را به این کار اختصاص داده و پیش از این نیز یک دستگاه متعلق به شهرداری کار خود را برای ضدعفونی کردن شهر آغاز کرده است.

فرماندار ارومیه افزود: این ماشین آلات مراکز پرتردد و شلوغ شهر را که امکان آلودگی در آنها بیشتر است را هر روز ضدعفونی خواهند کرد.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم با تامین تجهیزات اولیه، از روز یکشنبه ۱۱ اسفند ماه، در ۳ ورودی پرتردد شهر اکیپ های بهداشتی با دستگاه تب سنج مستقر شوند. 

ملامحمدی زاده با اعلام اینکه مسافران پروازهای داخلی در فرودگاه تب سنجی خواهند شد، گفت: در پایانه های حمل و نقل بین شهری، اتوبوس ها بدون آنکه ضدعفونی شوند از محوطه پایانه حق خروج نخواهند داشت و رانندگان باید مسافران را فقط در پایانه پیاده کنند.

فرماندار ارومیه ادامه داد: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان تعطیل شده و کلیه مسابقات ورزشی در سالنها و همچنین ملاقات های عمومی در بیمارستانها نیز لغو شده اند.

وی با اشاره به اینکه قلیان سراها تعطیل شده و در رستورانها نیز مهمانی های پرتعداد ممنوع است، افزود: فعالیت تالارهای عروسی و کنسرت به بعد عید از موکول شده است.

ملامحمدی زاده همچنین درباره نگرانی مردم از شرایط بهداشتی در نانوایی ها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه گروه هایی از سوی اداره بهداشت و درمان به نانوایی ها اعزام و آموزش های لازم داده شده تا حد امکان از دستگاه پوز به جای پول نقد استفاده شود و یا یک نفر را مسئول دریافت پول کنند که وی به هیچ عنوان به نان ها دست نزد.
 
وی با تاکید بر اینکه دستورات صادر شده درباره توزیع اقلام مورد نیاز مردم در داروخانه ها باید بلاشرط اجرایی شود، تصریح کرد: باید در طی یک یا دو هفته آینده زنجیره ارتباط این ویروس با مردم شکسته شود و بر این اساس، اولویت تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده با خود استان است و ابتدا نیاز آذربایجان غربی را برطرف خواهیم کرد.

فرماندار ارومیه با اشاره به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها، افزود: متاسفانه کمبودها کشوری بوده و عرضه و تقاضا به هم خورده است؛ اما با تلاش های صورت گرفته و افزایش تولید انشالله در طی هفته جاری بسیاری از کمبود ها جبران خواهد شد.

ملامحمدی زاده با اعلام اینکه از دیروز جمعه مواد ضدعفونی در بین 80 داروخانه سطح شهر توزیع گردیده، گفت: همچنین مقرر شده تا طی 2 روز آینده تعداد زیادی محلول ضدعفونی کننده در داروخانه ها توزیع شود.

وی یادآور شد: شهرداری ارومیه محل هایی را برای قرنطینه افراد مشکوک یا مسافرین و خانواده های مبتلایان در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار داده تا در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

فرماندار ارومیه در پایان گفت: مقرر شده تا در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای دستکش های یک بار مصرف و مواد ضدعفونی قرار داده شود تا در هنگام ورود و خروج مشتریان از آنها استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز