کشف بیش از ۸۰ تن انواع سموم قاچاق و تقلبی در شهرستان مهاباد

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۹:۴۹:۱۳
کد خبر: ۹۷۱۴۹۸
کشف بیش از ۸۰ تن انواع سموم قاچاق و تقلبی در شهرستان مهاباد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کشف ۸۰ تن انواع سموم تقلبی و کود شیمیایی احتکار شده به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جعفر وحدت مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برابر گزارشات دریافتی مردمی و انجام بازدیدهای مستمر از فروشگاههای سموم در سطح استان و پیگیری جدی موضوع با هماهنگی دستگاههای قضائی و نیروی انتظامی، یک انبار بزرگ غیر مجاز تدارک، تامین، توزیع و حتی تولید انواع سموم تقلبی و کودهای شیمیائی غیرمجاز در گاوداری متروکه واقع دراطراف روستای گوگ تپه شهرستان مهاباد کشف شد.

وحدت تصریح کرد: در این انبار انواع سموم و کودهای شیمیائی قاچاق ، غیر مجاز و تقلبی ، انواع لیبل (برچسب) انواع قوطی خالی و پاکت، دستگاههای پلمپ و ... کشف و ضبط شد.

او ادامه داد: همچنین با هماهنگی بعمل آمده همزمان با انبار فوق یک فروشگاه منتصب به این واحد غیرمجاز در شهرستان مهاباد که اقدام به توزیع این سموم تقلبی می نمود ، نیز پلمپ شد.

وحدت اضافه کرد : با هماهنگی و تعامل خوب بین دستگاههای اجرائی و قضائی و انتظامی استان و با پیگیریهای مستمر مدیریت حفظ نباتات استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد و حمایت های عالی دادستان و فرمانداری شهرستان ،کلیه مواد کشف شده به انبار سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان حمل گردید.

وحدت افزود:خوشبختانه تدارک و تامین سموم در سطح کشور و اسنان بیش از نیاز صورت گرفته و هیچگونه مشکل و یا کمبودی وجود ندارد. ولی اینگونه سوء استفاده ها توسط افراد فرصت طلب و سودجو که باعث توزیع ترکیبات شیمیائی غیرمجاز در بین کشاورزان می شود، علاوه بر ضرر و زیان جبران ناپذیر به کشاورزان باعث بهم خوردن مسائل زیست محیطی و بهداشتی و به خطر افتادن امنیت غذائی می گردد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در راستای موضوع نهاده های کشاورزی بویژه سموم با همکاری و اطلاع رسانی به کشاورزان فهیم استان پیگیریهای مستمر با هماهنگی های لازم در برخورد با مفسدان اقتصادی و باندهای سازمان یافته با تشدید بازرسی های مداوم صورت می گیرد.

او در پایان تاکید کرد: کشاورزان عزیز استان در برخورد با هرگونه سموم مشکوک موارد را می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۷۲۰۲۴۴ مدیریت حفظ نباتات استان و یا مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع رسانی نمایند.

نظر شما