آماده باش گشت های یگان حفاظت از عرصه های ملی در آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروزی

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۷۷۷۶۰
آماده باش گشت های یگان حفاظت از عرصه های ملی در آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروزی
در آستانه ایام تعطیلات نوروزی، یگان حفاظت از عرصه‌های ملی آذربایجان غربی در شهرستانهای 17 گانه استان به حالت آماده باش قرار گرفته اند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی استان با بیان اینکه گشت‌های یگان درایام  تعطیلات نوروزی ، با 36 دستگاه خودرو و 72 نفر نیروی گشت شبانه در سطح استان در حالت آماده باش صدرصدی قرار خواهند داشت ، افزود:در ایام تعطیلات نوروزی، از 29 اسفند ماه لغایت 16 فروردین ماه 99، این تیم ها با مشارکت نیروی انتظامی گشت زنی، دهگردشی و نظارت را انجام می دهند.

یوسفعلی ابراهیم‌پور، با اشاره به اینکه امسال در موضوع کشف چوب غیرمجاز، 21 پرونده تشکیل شده است، اظهار کرد: این چوب‌های غیرمجاز شامل 106 مترمکعب و 385 اصله درخت بوده است و همچنین دو هزار و 193 کیلوگرم محصولات فرعی مرتعی نیز در سال جاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی آذربایجان‌غربی از تشکیل یک هزار و 585 فقره پرونده برای 261 هزار و 337 واحد دامی غیرمجاز در مراتع ملی خبر داد و افزود: همچنین امسال 999 فقره پرونده تخریب و تصرف در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اجرای احکام قضایی ، خلع ید و قلع و قمع 625 فقره مستحدثات غیر مجاز در اراضی ملی گفت: این میزان خلع ید به مساحت 772 هکتار بوده است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم یگان حفاظت در سال 97 و 98 پاک سازی پلاکها بوده است ، اظهار کرد: در این اقدام، اراضی که از سنوات گذشته توسط افراد مورد تصرف قرار گرفته بود مورد شناسایی قرار گرفته و تعدادی از آنها پیش از ارجاع به مقام قضایی اراضی مورد تصرف را تحویل و خلع ید شد و به اراضی ملی الحاق شدند  که این آمار در سال گذشته به تعداد 132 پلاک در 842 فقره به مساحت یک هزار و524 هکتار بوده است. 

وی از ساخت فاز دوم پایگاه هوایی اطفاء حریق در بخش باراندوزشهرستان ارومیه خبر داد و تصریح کرد: مراحل احداث این پایگاه تا یک ماه دیگر با اعتباری بالغ بر 360 میلیون تومان به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

نظر شما