ناظر گمرکات استان

صادرات ۱۸ میلیارد دلار کالا از گمرکات آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۱۱:۳۷:۲۵
کد خبر: ۹۸۷۲۴۰
صادرات ۱۸ میلیارد دلار کالا از گمرکات آذربایجان غربی
توحید آذربد : بیش از 18 میلیارد دلار کالا از گمرکات آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صادرات 1274 هزارتن کالا به ارزش 18 میلیارد و 490 میلیون  دلار در سال 1398 خبرداد ، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن کالای صادره 30 درصد کاهش و از لحاظ ارزش 30 درصد افزایش داشته است . ضمن این که  از طریق گمرکات مرزی مقدار  1554 هزارتن به ارزش 25 میلیارد دلار خروجی صادرات سایر گمرکات کشور صورت گرفته است. 

 توحید آذربد گفت : همچنین در طول سال 98 مقدار 579 هزارتن واردات به ارزش 848 میلیون با افزایش 57% ارزش و 36% وزن صورت گرفته ، میزان در آمد گمرکات استان به مبلغ 669 میلیارد تومان بوده که با افزایش  64 درصدی همراه میباشد.  میزان مسافر ورودی و خروجی از گمرکات استان در طول سال 98 با کاهش 23 درصدی مواجه بوده است . میانگین تردد روزانه کامیون و تریلر از گمرکات استان 1673 دستگاه اتوبوس 79 دستگاه و سواری 350 دستگاه بوده است .

 آذربد در مورد نحوه فعالیت گمرکات آذربایجان غربی با توجه به شرایط حاکم اظهار داشت : خوشبختانه همکاران عزیز مستقر در گمرکات مرزی بازرگان ، پلدشت ، رازی ، علی الخصوص  تمرچین پیرانشهر که به واسطه تعطیلی مرزهای عراق در جنوب کشور با افزایش فعالیت همراه بودند ، با فعالیت شبانه روزی و علی رقم تهدیدات بیماری کرونا نسبت به ارایه خدمات در طول 24 ساعت اقدام کرده اند .از طرفی با توجه به عدم ورود و خروج کامیونی در برخی گمرکات از طریق واگنی با هماهنگی راه آهن در گمرک رازی نسبت به صادرات و واردات میان ایران و ترکیه اقدام می شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز