استاندار آذربایجان غربی:

افزایش ظرفیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا در قطع زنجیره انتقال بسیار موثر است

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۰۹:۵۳:۴۰
کد خبر: ۹۸۷۶۶۴
افزایش ظرفیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا در قطع زنجیره انتقال بسیار موثر است
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درخواست استان مبنی بر تعطیلی صنوف کم ریسک تا پایان فروردین در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح اما به تصویب نرسید گفت: بر این اساس فعالیت صنوف کم ریسک با رعایت الزامات بهداشتی و لزوم ثبت نام در سامانه سلامت بر اساس طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه خواهد داشت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری در بیست و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: فعالیت صنوف پرریسک نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی افزود: با صنوف کم ریسک اگر الزامات بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می شود. 

شهریاری با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان افزود: یکی از دلایل اصلی این روند افزایش ظرفیت آزمایشگاهی تشخیص کروناست که می تواند به شناسایی بیشتر مبتلایان و کنترل بیماری کمک شایانی نماید.

وی ادامه داد: پیش از این فقط از بیماران بستری آزمایش کرونا گرفته می شد که با افزایش تعداد آزمایشگاه ها از افراد مشکوک سرپایی نیز آزمایش گرفته می شود و این امر به پیشگیری از ابتلای افراد بیشتر و قطع زنجیره انتقال بسیار کمک می کند.


استاندار آذربایجان غربی گفت: برخی افراد و صنوف نسبت به رعایت الزامات بهداشتی بی توجه و نیز از شرایط فعلی سوء استفاده می کنند که با این افراد بشدت برخورد می شود. در بحث سلامت مردم با کسی شوخی نداریم.

شهریاری در ادامه با قدردانی از تلاش و همراهی قاطبه مردم و نیز مسئولین در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، تصریح کرد: اجرای دقیق و درست طرح فاصله گذاری هوشمند با اولویت رعایت الزامات بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری به شکست بیماری کرونا کمک شایانی می کند.

وی بررسی آثار و پیامدهای منفی کرونا بر اقتصاد استان، توجه ویژه به بانوان کارمند جهت دور کاری، ساماندهی کارگاه های مردمی تولید ماسک و نیز بهره مندی از ظرفیت دولت الکترونیک را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری صمت ضمن شناسایی واحدهای تولید ماسک توسط گروه های مردمی، در وهله اول نسبت به ساماندهی این واحدها اقدام نمایند و سپس واحدهای غیر استاندارد را تعطیل کنند.

شهریاری افزود: هر گونه فعالیت در حوزه تولید ماسک منوط به کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به دستگاه های متولی دستور داد تا نسبت به تامین اقلام اساسی مردم تا پایان سال اقدام نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز