بهره مندی ۹۰۰۰ دانشجوی دانشگاه ارومیه از سامانه آموزش مجازی

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۱:۵۱:۱۱
کد خبر: ۹۹۰۸۲۳
بهره مندی ۹۰۰۰ دانشجوی دانشگاه ارومیه از سامانه آموزش مجازی
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه گفت: ۹۰۰۰ دانشجوی دانشگاه ارومیه از سامانه آموزش مجازی استفاده کرده‌اند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علیرضا مظفری امروز اول اردیبهشت ۹۹ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کووید – ۱۹ در کشور و به‌ خاطر اینکه از تداوم امر آموزش عقب نمانیم، آموزش مجازی را برای اولین‌بار در دانشگاه ارومیه ایجاد کردیم، افزود: هم‌اکنون ۹۰۰۰ دانشجو در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فعال هستند و مطالب درسی خود را چه به صورت دانلود فایل و چه شرکت در کلاس مجازی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ارومیه با بهره‌گیری از تجربه موفق سایر دانشگاه‌ها، سامانه آموزش مجازی را از یک شرکت خریداری و از ابتدای امسال جهت بارگزاری محتوای درسی بر روی سایت دانشگاه قرار داد، اظهار کرد: هفته گذشته از شرکت ارائه‌دهنده این سامانه خواستیم که بازنگری مجددی را در سامانه داشته و اشکالاتی همچون وجود مورد دروس غیرمرتبط را رفع کند که این اشکالات هم در حال رفع است.

مظفری با بیان اینکه با انتشار اطلاعیه‌های آموزشی نقیصه ها و اشکالات آموزش مجازی را تا حدود زیادی برطرف کردیم، عنوان کرد: تا روزهای پایانی فروردین ماه ،۶۲ هزار و ۹۷ درس - دانشجو در سامانه مجازی دانشگاه ارومیه فعال شدند.         

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه تعداد فایل‌های آپلود شده از طرف اساتید دانشگاه در این سامانه را بالغ بر ۶۸۹۲ مورد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۶۷۲ مورد کلاس مجازی هم توسط اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه برگزار شده است.  

وی در مورد نحوه برگزاری درس‎های عملی و آزمایشگاهی هم گفت: اگر امکان داشته باشد، برگزاری درس‌های عملی را به فصل تابستان موکول می‌کنیم و اگر امکان اجرای این مسئله وجود نداشته باشد، دانشجویان باید این درس‌ها را در ترم آینده و در کنار دروس دیگر خود بگذرانند.        

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه در خصوص جلسات دفاع پایان‌نامه یا رساله دکتری هم گفت: با فراهم کردن امکانات لازم و در صورتی که امکان آن وجود داشته باشد، درصددیم دانشجویان مقطع دکتری را که جلسه دفاع از رساله خود را دارند با در اختیار داشتن گواهی سلامت، فراخوان کنیم و به صورت حضوری این جلسات را برگزار کنیم اما در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد سامانه‌ای مجازی در این خصوص به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد که دانشجو بدون حضور فیزیکی در دانشگاه، جلسه دفاع خود را برگزار کند.   

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده، احتمال آن وجود دارد که نتوانیم این ترم تحصیلی را به صورت آموزش حضوری ادامه دهیم که در این صورت برنامه‌ریزی‌های خود را برای برگزاری نیمه‌حضوری ترم هم انجام داده‌ایم، مگر اینکه سیاست وزارت علوم به گونه‌ای دیگر باشد و ما هم تابع تصمیم‌های وزارت علوم هستیم.

مظفری همچنین در مورد مصوبه اختصاص اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات برای اعضای هیات علمی و دانشجویان نیز بیان کرد: مکاتبات لازم را در این خصوص با وزارت علوم انجام داده‌ایم و منتظر اجرایی شدن این مسئله هستیم.              

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه ما بر شرایط پیش‌آمده در کشور واقف هستیم به همین دلیل از اعضای هیات علمی و دانشجویان درخواست داریم که این شرایط را بیشتر درک کنند تا با تعامل و همکاری و مشورت یکدیگر هرچه زودتر این برهه حساس زمانی را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

نظر شما