تراز دریاچه ارومیه در آستانه رسیدن به ۱۲۷۲ متر

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۱۰:۵۸:۲۲
کد خبر: ۹۹۲۹۵۵
تراز دریاچه ارومیه در آستانه رسیدن به ۱۲۷۲ متر
سرخوش گفت: افزایش تراز دریاچه ارومیه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه روند کنونی، شاهد رسیدن تراز آن به ‌هزار و ۲۷۲ متر باشیم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: تراز نگین آبی آذربایجان در مقایسه با سال گذشته ۲۶ سانتی‌متر افزایش را نشان می‌دهد که با توجه به کاهش بارش در حوضه، رقم بسیار مناسبی است.
سرخوش با اعلام اینکه آب دریاچه به بیش از چهار میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته ۱۶۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد.
او ضمن مقایسه مساحت دریاچه با زمان مشابه سال گذشته، بیان کرد: وسعت دریاچه بر اساس آخرین پایش در مقایسه با سال گذشته ۳۸ کیلومترمربع افزایش یافته و به سه هزار و ۱۶۳ کیلومترمربع رسیده است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تونل انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی هم‌اکنون از ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و این طرح دی‌ماه امسال به بهره‌برداری رسیده و آب رودخانه زاب به بستر دریاچه می‌رسد.

همچنین مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از تداوم همکاری‌های دولت ژاپن با ایران برای هفتمین سال متوالی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داده است.

نظر شما