برخورداری ۴۶ شهرداری و حدود ۲۰۰۰ دهیاری آذربایجان غربی از درآمد های مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۸

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۱۳:۱۰:۰۸
کد خبر: ۹۹۳۱۱۴
برخورداری ۴۶ شهرداری و حدود ۲۰۰۰ دهیاری آذربایجان غربی از درآمد های مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۸
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: 2125 میلیارد ریال از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده که معادل 15 درصد کل درآمد های مالیاتی استان در سال گذشته بوده است، در اختیار شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان غربی قرار گرفته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسن کوماسی با اشاره به آثار مثبت قانون مالیات بر ارزش افزوده در بازتوزیع ثروت و کاهش آثار فاصله درآمدی جامعه گفت : در راستای این هدف در سال گذشته، 1448 میلیارد ریال بین 46 شهرداری استان توزیع شد تا صرف امور عمرانی و توسعه خدمات شهری شود. 

وی با بیان اینکه در همین مدت، 667 میلیارد ریال نیز در بین 1977 دهیاری و فرمانداری استان قرار گرفت، افزود: این پرداختی ها از محل 3 درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته ا ست. 

مدیرکل دستگاه مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پرداختی ها از محل مذکور درسال 98 نسبت به سال 97 ، از 10 درصد رشد برخوردار بوده اظهار داشت: در شرایطی که کاهش بی سابقه اخیر قیمت نفت، بار دیگر قابل اتکا نبودن این منبع درآمدی دولت را برای همه روشن کرد، اهمیت منابع درآمدی پایداری چون درآمد های مالیاتی را بار دیگر نشان داد. 

کوماسی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده جزو کانال هایی است که مالیات دریافت شده از مردم مستقیما به خود مردم باز می گردد و مردم می توانند آثار مثبت آن را به عینه مشاهده کنند، افزود: مبالغی که در سال گذشته در بین شهرداری و دهیاری های استان توزیع شد 15درصد کل درآمد های مالیاتی وصول شده در استان را شامل می شود. 

وی  اضافه کرد: کل مبلغی که از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مهر ماه 1387 به شهرداری ها و دهیاری های استان آذربایجان غربی پرداخت شده است 11847 میلیارد ریال است.

نظر شما