معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی

لزوم اتخاذ تصمیمات واحد در پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۹:۱۴
کد خبر: ۹۹۵۰۴۹
لزوم اتخاذ تصمیمات واحد در پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ناکامی فرآیندهای فعلی در کنترل تخلفات ساخت و ساز تصریح کرد: یکی از راهکارهای تقویت اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای در این حوزه، لزوم اتخاذ تصمیم گیری های واحد و پرهیز از چنددستگی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، آیدین رحمانی رضائیه در جلسه کارگروه برخورد با تخلفات ساخت و ساز گفت: با سواستفاده و سودجویی هایی که از قبل تخلفات ساخت و سازی در استان انجام می گیرد صدمات جبران ناپذیر اجتماعی و زیست محیطی درپی دارد.علاوه بر اختلال در زندگی امروزی، نسل های آینده را نیز از حق طبیعی زندگی در بستر نظم محروم می سازد.

وی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: این جلوگیری از ساخت و سازها باید بصورت هدفمند، برنامه ریزی شده و با قدرت انجام شود تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری شود و در این راستا جهاد کشاورزی و یگان حفاظت باید بتوانند با برنامه ریزی و تعامل با تمام دستگاهها و بخشها در این خصوص اقدام مناسبی داشته باشند.

رحمانی به تهیه نقشه کاداستر اشاره نمود و افزود: نقشه کاداستر برای کلیه اراضی زراعی و باغی کل استان انجام و تهیه می شود و از این پس هر تغییر کاربری ها باید بر مبنای این نقشه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: کمیسیون های ماده ۹۹ و ۱۰۰ دارای اهمیت بسیار بالایی هستند و نیاز است کمیته راهبری و سیاستگذاری ساخت و سازهای غیر مجاز در این کمیسیونها تشکیل شود تا بتوانیم تصمیمات واحد و قاطع بر اساس سیاستی متحد اتخاذ کنیم.

رحمانی ادامه داد: بعضی ساخت و سازها نظم شهر را به هم زده که لازم است دراین خصوص هماهنگی هایی را با تمام دست اندرکاران ذیربط داشته باشیم و تصمیمات واحدی در کمیسیون ها اتخاذ شود تا چهره و نمای شهر بهم نخورد و شرایطی فراهم شود تا با برقراری قانون و استفاده از ظرفیت های قانونی، شهرسازی مناسبی را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در جهت تملک حریم ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها اقدامات خود را انجام و در این خصوص از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم راهها جلوگیری نماید.

نظر شما