تحویل یک بهله «سارگپه» به محیط‌زیست مهاباد

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۶:۲۸
کد خبر: ۹۹۵۰۵۴
تحویل یک بهله «سارگپه» به محیط‌زیست مهاباد
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: یک بهله سارگپه بیمار توسط یکی از دوستداران حیات وحش تحویل اداره محیط زیست این شهرستان داده شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، فاروش سخنور افزود: این پرنده شکاری که توسط یکی از دوستداران محیط زیست مهاباد پیدا شده بود، به علت ضعف جسمانی و ناتوانی در پرواز امکان ادامه حیاط در محیط زیست را نداشت و برای درمان باید تحت مراقبت قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: این شهروند نیکوکار پس از مشاهده این سارگپه کم رمق و مصدوم با اداره محیط زیست مهاباد تماس گرفت و محیط‌بانان را از وضعیت این پرنده شکاری زیبا مطلع ساخت.

وی اضافه داد: این پرنده شکاری پس از تغذیه مناسب، بهبود وضعیت و کسب توانایی پرواز توسط محیط‌بانان در چند روز آینده در یکی از زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از شهروندانی که برای کمک به حیات‌وحش، پرندگان و حیوانان مجروح را به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل می‌دهند، قدردانی کرد.

سارگپه طولی برابر با ۵۱ تا ۷۱ سانتی متر دارد و فاصله ۲ سر بال آن در حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰ سانتی متر است؛ سارگپه در زمره پرندگان شکاری با اندازه متوسط بوده و اغلب در قسمت‌های اروپا و آسیا دیده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز