استقرار بیش از ۴۵۰هزار کندوی زنبور عسل در دامن طبیعت خوی

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۹:۳۵:۰۳
کد خبر: ۹۹۵۰۵۸
استقرار بیش از ۴۵۰هزار کندوی زنبور عسل در دامن طبیعت خوی
برای تولید عسل مرغوب استقرار بیش از ۴۵۰هزار کندوی زنبور عسل در دل طبیعت پر گل و گیاه شهرستان خوی آغاز شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، با گرم شدن تدریجی هوا در این روزها بهاری، طبیعت پرگل و گیاه شهرستان خوی میزبان کندوهای زنبور عسل برای تولید عسل مرغوب می شود.

امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: شهرستان خوی با داشتن 458هزار کندوی زنبور عسل قطب اول تولید عسل در کشورمان است.
وی افزود: از این تعداد کندوی زنبور عسل 450هزار کندو مدرن و ما بقی بصورت بومی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: با توجه به تراکم مناسب گل و گیاه در طبیعت شهرستان خوی و وجود مرارع آفتابگردان میزان برداشت عسل از هر کندوی مدرن این شهرستان 27کیلوکرم و کندوی بومی 7کیلوگرم است بوده که این رقم در مقایسه با میانگین کشور 2برابر بیشتر است.

امینی پیش بینی کرد با مساعد بودن آب و هوا و بارندگیهای مناسب میزان تولید عسل امسال در شهرستان خوی با 10درصد رشد به بیش از 12هزار تُن برسد.

سالانه 90هزار تُن عسل از زنبورستانهای کشور تولید می شود که سهم آذربایجان غربی 27درصد و سهم شهرستان خوی از استان به تنهایی 50درصد است.

کار استقرار کندوهای زنبور عسل دردل طبیعت بویژه ییلاقات شهرستان خوی تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به خارج کردن پرورش زنبور عسل از تک محصولی و رونق تولید در این بخش گفت:امسال تولید ژل رویال، گرده و زهراز زنبور عسل جزء برنامه های تولیدی زنبور داران شهرستان خوی است که در این زمینه ها آموزشهای ترویجی در اختیار زنبور داران قرار داده شده است.

در بخش صنعت زنبور داری شهرستان خوی بیش از هزار 400نفر فعال هستند وجود بزرگترین شرکت زنبورداری کشور در خوی این شهرستان را به قطب اول پرورش زنبور عسل و تولید در کشورمان تبدیل کرده است.

نظر شما