خسارت بیش از ۲۶۳ میلیارد ریالی سرمازدگی و تگرگ به محصولات باغی و زراعی

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۱۱:۲۲:۵۷
کد خبر: ۹۹۶۲۴۰
خسارت بیش از ۲۶۳ میلیارد ریالی سرمازدگی و تگرگ به محصولات باغی و زراعی
رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از وارد شدن خسارت بیش از ۲۶۳ میلیارد ریالی ناشی از وقوع تگرگ و سرمازدگی به اراضی زراعی و باغی استان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،امیر ساوجی رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به برآورد‌های اولیه خسارات ناشی از وقوع تگرگ و سرمازدگی، به اراضی کشاورزی شهرستان‌های میاندوآب، خوی، شاهین دژ و سردشت بیشترین میزان خسارت وارد شده است.

ساوجی افزود: بیشترین میزان خسارت سرمازدگی مربوط به محصولات باغی در شهرستان‌های شاهین دژ و میاندوآب در سطح یک هزار و ۵۷۷ هکتار گزارش شده است.

او تصریح کرد: تگرگ نیز در سطح ۵۵ هکتار از محصولات زراعی و ۲ هزار و ۱۸۴ هکتار از محصولات باغی از جمله درختان هسته دار واقع در شهرستان‌های خوی، میاندوآب، مهاباد، سردشت و شاهین دژ خسارت وارد کرده است.

ساوجی بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان تأکید کرد و گفت: هر ساله در اوایل بهار انواع مخاطرات جوی شامل سرمازدگی، سیل، تگرگ خسارت‌هایی را به کشاورزان و دامداران وارد می‌کند، ویژگی طبیعت بر این است که خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیستند لذا از کشاورزان انتظار می‌رود نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز