خام فروشی از معادن نقده به دلیل نبود واحد فرآوری

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۰:۲۵:۱۷
کد خبر: ۹۹۷۷۴۴
خام فروشی از معادن نقده به دلیل نبود واحد فرآوری
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت نقده گفت: ظرفیت اسمی کل معادن این شهرستان ۱۲۴ هزار تن برآورد شده است.

قربان انوشه رییس اداره صمت نقده با اشاره به فعالیت ۱۲ معدن در شهرستان افزود: از ۱۲۴ هزار تن مواد معدنی استخراج شده از معادن نقده عملاً ۷۰ هزار تن از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از عمده سنگ‌های استخراجی دراین معادن می‌توان به سنگ مرمر صورتی، مرمریت، سیلیس، مرمر سفید، خاکستری، عسلی، سنگ آهک، لاشه و مالون، سن و ماسه و مصالح کوهی اشاره کرد؛ که در این میان سنگ مرمر صورتی از جمله سنگ‌های تزئینی گران قیمت و شاخص و جزء سنگ‌های بی‌نظیر در خامورمیانه است که به کشورهای آسیایی و اروپایی از قبیل ترکیه، ایتالیا و چین صادر می‌شود.

انوشه با اشاره به اینکه تعداد ۲۷ واحد معدن در نقده به ثبت رسیده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ معدن فعال و مابقی نیز به دلیل تحریم‌ها علیه صنعت کشور دچار مشکلاتی همچون عرضه، صادرات و غیره شده‌اند.

وی با اعلام اینکه در معادن فعال این شهرستان ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند، تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق کارکنان در این معادن بومی هستند.

وی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری در معادن شهرستان نقده در طی سال جاری بیش از ۳۵ میلیارد ریال است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت نقده، نبود واحدهای فرآوری سنگهای معدنی و تزئینی در منطقه را اصلی ترین مشکل بخش معادن شهرستان عنوان کرده و گفت:به دلیل نبود واحدهای فرآوری سنگ‌های معدنی و تزئینی در منطقه اکثر سنگ‌های استخراج شده به صورت خام به استان‌های همجوار و کشورهای یاد شده صادر می‌ شود.

انوشه نبود تسهیلات بانکی کم بهره جهت حمایت از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای فرآوری تخصصی و نبود فروش کافی در سطح کشور را از دیگر مشکلات معادن شهرستان عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز