حمایت از خانواده حمایت از جامعه

۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۰۷:۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۱۷۳۵
حمایت از خانواده حمایت از جامعه
سازمان ملل در سال 1993 روزی را به عنوان روز خانواده تعیین کرد و این نشانگر اهمیت نقش خانواده در سراسر دنیا و در تمام جوامع بشری است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، با وجود اینکه در دهه های گذشته، خانواده‌های سراسر جهان از نظر ساختار و تغییرات در روند جهانی شدن تغییر کرده‌اند، اما سازمان ملل متحد، همچنان خانواده را به عنوان واحد اصلی جامعه می‌شناسد.

خانواده هستۀ اصلی تمدن بشر و اصلی‌ترین رکن جامعه و تنها نظامی است که تامین کننده نیازهای روحی و معنوی انسان به حساب می آید.

به همین دلیل روز «15 می» برابر با 25 اردیبهشت ماه (روز جهانی خانواده)، فرصت مناسبی است تا با هدف حل چالش‌ها و مشکلاتی که در دنیای امروز، کانون گرم زندگی را تهدید می‌کند، برای بالا بردن سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه قدم برداریم.

همچنین روز جهانی خانواده، بهانه خوبی است تا بیش از پیش به مشکلات افراد و خانواده های کم برخوردار دقیق شده و به وضعیت معیشتی خانواده های ایرانی رسیدگی کنیم.

 نیازی نیست راه دور برویم. بعضی از خانواده ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که شاید برای خیلی از ما اینچنین نباشد. از تامین هزینه های خوارو بار یک خانواده توسط پدری از کارافتاده گرفته تا تامین هزینه های بیماری های صعب‌‌العلاج ، هزینه تحصیل یک دانش آموز یا دانشجوی با استعداد، هزینه تامین جهیزیه یا سیسمونی و شیرخشک برای پدری که شغل مناسبی ندارد، هزینه تعمیر سرپناه خانواده ای بدون سرپرست و... این مشکلات شاید از نظر خیلی ها به ظاهر کوچک برسد اما برای خانواده ای زیر فشارهای اقتصادی و اجتماعی کمر خم کرده، بسیار سنگین و طاقت فرساست.

با شیوع بحران کرونا در کشور و قرنطینه ، برای خیلی ها امن ترین نقطه حضور در کانون گرم خانواده بود اما برای گروهی که پیش از این نیز از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نبودند، قرنطینه آغازگر مشکلات ریز و درشت از جمله بی کاری و دوچندان شدن فشارهای اقتصادی بود.  در این میان موسسه خیریه نیکان ماموت، (حامی خانواده که از سال 89 به  ثبت رسمی رسیده) یکی از خیریه هایی است که در این شرایط اهمیت خدمت رساندن به خانواده های آسیب دیده را درک کرده و تلاش می کند تا آنجایی که توان دارد مشکلات خانواده هایی که به آن مراجعه می‌کنند را به طور کامل برطرف کند و خانواده را به چرخه حرکت سازنده در اجتماع بازگرداند.  به عنوان مثال پرداخت اجاره بهای تعدادی خانواده و اهدای سبد آذوقه به آنها که به علت شیوع کرونا بیکار شده بودند از این دسته اقدامات می‌باشد.

این خیریه با تحقیق و بررسی های زیادی که انجام داده توانسته مشکلات خانواده ها را به شش شاخه اصلی  ( آذوقه، هزینه دارو و درمان، حمایت تحصیلی، جهیزیه و سیمونی، اشتغالزایی، مسکن) تقسیم کرده و حول محور این شش شاخه فعالیت های خیرخواهانه  خود را سامان دهد.

همچنین پرداخت هزینه های درمانی و حمایتهای مالی و توزیع آذوقه بین خانواده های نیازمندی که به دلیل مشکلات جسمانی، اجتماعی یا اقتصادی قادر به تامین هزینه های مذکور نمی باشند را بر عهده گرفته است.

این موسسه علاوه بر این در شاخه های مهم دیگری نیز فعالیت مستمر دارد که به نوعی کمک مستقیم و غیر مستقیم به خانواده های نیازمند است. به طور مثال یکی از شاخه هایی که نیکان در آن فعالیت مستمر دارد  خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستانهای کشور می‌باشد و نیز در هنگام وقوع بحران هایی مانند سیل، زلزله، بیماری کرونا و... در جامعه حضور موثر و جدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه نیکان ماموت مجموعِ هزینه های پرداخت شده مؤسسه خیریه نیکان ماموت، حامی خانواده، در سال ۱۳۹۸ مبلغی حدود شش میلیارد و سیصد میلیون تومان بوده که در مقایسه با سال 1397 رشد 10 درصدی داشته است.

خیریه نیکان در راستای بهبود و حل مشکلات خانواده‌های تحت پوشش خود، در سال گذشته توانست از بین 628 پرونده در دست اقدام از مددجویان، متناسب با شرایط زندگی آنها، 228 پرونده را به خودکفایی برساند که با توجه به شرایط اقتصادی سال گذشته عدد قابل قبولی است. 

رسالت خیریه نیکان ماموت با پایبندی به اصول شفافیت، رساندن کمک های خیرین به خانواده های نیازمند ایرانی با هدف توانمند سازی آنها است.

نیکان امید دارد دنیای به جایی تبدیل شود که در آن تمامی خانواده ها درشادی و سلامتی زندگی کنند، بیماری ها حداقل و دسترسی به درمان برای همه آسان شود. رفع مشکلات خانواده ها امکان پذیر و برآورده شدن نیازها، فقیر و غنی نشناسند. ما برای تحقق آرمانهای مان تلاش می کنیم، یاری می گیریم و یاری می رسانیم.

موسسه خیریه نیکان ماموت در شبکه های اجتماعی با عنوان @nikancharity فعالیت داشته است.

جهت آشنایی بیشتر با فعالیت های این موسسه به وب سایت www.nikancharity.org مراجعه بفرمایید.

موسسه خیریه نیکان ماموت که حامی خانواده‌ه است و با هدف ساختن دنیایی سالم و شاد برای انسان‌ها فعالیت می‌کند، روز جهانی خانواده  را گرامی داشته و به همه آنها که تلاش می‌کنند علاوه بر حفظ خانواده خود، به فکر دیگر هموطنان‌شان نیز باشد، این روز را تبریک و تهنیت عرض می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز