سلامی دوباره به مرز های کشور

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۲:۲۷:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۸۲۵۶
بیش از 6 سال است که جمعیت طلوع بی نام و نشان ها کیف و لوازم التحریر را به نقاط صفر مرزی که کشور می برد و به دست دانش آموزان مناطق کم برخوردار مرزی کشور می رساند.

به گزارش برنا؛ اکبر رجبی مشهود، مدیرعامل جمعیت طلوع بی نام و نشان ها دراین باره گفت: امسال بیش از شش هزار کیف و لوازم تحریر به نقطه صفر مرزی کشور ارسال خواهد شد، که این تعداد رو به افزایش است. هدف اصلی این است که تا آنجایی که می توانیم با ارسال کیف و لوازم التحریر جلوی بازماندگی از تحصیل دانش آموزان را بگیریم.

او افزود: داستان کمپین صفرمرزی از روزی آغاز شد که عکس کودکی که از گونی برنج به جای کیف مدرسه است استفاده کرده بود در فضای مجازی پخش شد و آنجا بود که به این فکر افتادیم که برای نقاط صفر مرزی کشور کیف و لوازم التحریر ارسال کنیم تا دانش آموزان نقاط صفر مرزی کشور هم با کیف به مدرسه بروند.

رجبی تاکید کرد: این کیف ها شاید از نظر خیلی ها کم و کوچک باشد اما در تمام این سال ها ما دیده ایم که چطور سرنوشتی را تغییر می دهد و باعث می شود کودکان به تحصیل ادامه بدهند.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نام و نشان ها گفت: کمپین صفرمرزی در زمان کرونا هم اجرا شد و خیلی ها این سوال را داشتند که چرا در زمانی که مدارس آنلاین است ما کیف و لوازم التحریر ارسال می کنیم؟ واقعیت این است که تحقیقات ما از مناطق کم برخوردار حاکی از آن بود که کودکان در شرایط متفاوت به مدرسه می روند و البته این نکته هم وجود دارد که حتی اگر مدارس آنلاین باشد به هرحال هر دانش آموزی دفتر و مداد برای نوشتن مشق لازم دارد.

او با بیان اینکه کمپین نقطه صفر مرزی راهی برای پیشگیری از آسیب هم می تواند باشد، افزود: خیلی از افرادی که امروز کارتن خواب هستند به دلیل فقر و نداشتن لوازم التحریربه مدرسه نرفته اند و همین موضوع باعث شده وارد چرخه آسیب و اعتیاد شوند، ما بر این باوریم که اگر با این کیف ها یک دانش آموز هم به تحصیل خود ادامه بدهد و چرخه آسیب و اعتیاد را تجربه نکند کافی است.

رجبی در پایان عنوان کرد: مردم می تواند حتی با خرید یک مداد هم در این کمپین در کنار ما باشند و در کنار هم باشیم تا هیچ دانش آموزی حسرت درس و کتاب به دلش نماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز