در اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو مطرح شد؛

وزیر بهداشت: به ظاهر دانشجویان نگاه نکنید دل آنان پاک است

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۳:۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۷۲۰۳۲
وزیر بهداشت: به ظاهر دانشجویان نگاه نکنید دل آنان پاک است
وزیر بهداشت در اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو گفت: به ظاهر برخی از دانشجوها نباید نگاه کرد، آن ها دل های پاکی دارند و حتما می توانند، در آینده موثر باشند.

به گزارش خبرنگار گروه جوان و جامعه برنا، هاشمی در کنگره ملی شهدای دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: این بزرگداشت ها باید به نحوی باشد که روی آن ها اثرگذار باشد. ما چقدر توانسته‌ایم شهدا را به جوانان‌مان بشناسانیم. لازم نیست، خیلی مقدس گرایی کنیم. رفتار شهدا هم مثل بقیه دانشجویان بود اما به دین و کشور به شدت علاقمند بودند و با همه وجود به امام بزرگوار باور داشتند. 

وی با بیان اینکه این اجلاس یکی از زیباترین و نورانی ترین جلساتی است که در کشور و در محیط مقدس دانشگاه برگزار می شود، عنوان کرد: برادران و خواهران عزیز ما بر عهدشان با خدای متعال پایبند بودند و جان عزیزانشان را تقدیم راه او کردند. هم اکنون هم کسانی را در کشور داریم که منتظرند تا در همان مسیر با خدمت به مردم و کشور و دین به اجر همین عزیزان نائل شوند.

هاشمی با قدردانی از مسوولان برگزاری این کنگره گفت: به واسطه این کنگره بین تشکل ها همراهی و وحدت ایجاد شده و امیدواریم عمق بیشتری پیدا کند تا همه در مسیر تحقق دین و دانش تلاش بیشتری داشته باشیم.

وزیر بهداشت و درمان در ادامه اظهارات خود در کنگره ملی شهدای دانشجو گفت: من به کشورهای زیادی رفته‌ام و موزه ها و مراکز علمی آن ها را دیده‌ام. بسیاری از آنان از هیچ، چیزی به نام تاریخ درست کرده‌اند، اما به تعبیر شهید بهشتی هر کدام از شهیدان ما یک ملت بودند و شما می توانید ببینید ما چند موزه بالقوه داریم.

هاشمی با ذکر نام شهیدانی از جمله شهید باقری، علم الهدی، شوریده، زین الدین و باکری عنوان کرد: بسیاری از شهیدان ما سنی نداشتند اما از زندگی و شجاعت و باور و صداقت هر یک می توان یک موزه ساخت و حرکت در این مسیر ادامه راه شهداست.

وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: به علت ایام سوگواری که در آن قرار داریم این اجلاس با حزن و اندوه برگزار شد اما در شرایط عادی هیچ دلیلی ندارد که مراسم مربوط به شهدا با حزن و اندوه برگزار شود چراکه شهادت بزرگترین افتخاری است که بر سینه یک خانواده نسب می شود.

وی در ادامه سخنانش افزود: شاید لازم باشد خود دانشجویان میدان‌ دار و مسوول این مجالس شوند، چون دانشجویان ما چندان از شهیدان شناخت ندارند و اگر شناختشان بیشتر شود، ما شاهد بهتر شدن نسل آینده خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز