تمهیدات نوروزی سازمان امداد و نجات هلال احمر

۱۳۹۳/۱۲/۱۹ - ۱۴:۰۳:۵۱
کد خبر: ۲۷۲۵۲۹
تمهیدات نوروزی سازمان امداد و نجات هلال احمر
طرح امداد و نجات نوروز سال 1394 صبح امروز با حضور روسای سازمان امداد و نجات و رئیس پلیس راه کشور تشریح شد.

به گزارش خبرنگار برنا،در ابتدای این نشست، چرخ ساز با تشریح طرح نوروزی سازمان امداد و نجات و مقایسه خدمات این سازمان با سال گذشته، گفت: کل عملیات و خدمات امداد و نجات در سال 93 غریب به چهل هزار عملیات امدادی بوده است که هشتاد درصد این عملیات شامل عملیات جاده ای، کوهستانی، ساحلی، برف و کولاک و آبگرفتگی و غیره بوده و سی درصد عملیات شامل مراجعه های حضوری و برنامه های مناسبتی بوده است.

وی افزود:از کل عملیات و خدمات امسال میزان بیست و یک درصد مربوط به طرح زمستانه بوده. در مجموع یک میلیون و چهارصد هزار نفر در حوادث و سوانح امسال آسیب دیده اند که به یک میلیون و صدهزار نفر امداد شامل اسکان و تغذیه اضطراری شده. و سیصد هزار نفر نجات یافته یا بهره مند از خدمات حضوری و برنامه های مناسبتی شامل تست قند خون و فشار خون شده اند. 

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: از مجموع یک میلیون و صد هزار نفر امدادرسانی، چهارصد و پنجاه هزار نفر آن ها اسکان یافتند و سیصد و پنجاه هزار نفر آنان تغذیه و خدمات اضطراری داده شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 13.7 درصدی خدمات جمعیت حلال اهمر را شاهد بوده ایم.

چرخ ساز خاطر نشان کرد: بیشترین عملیات ها در استان های اصفهان ( 9درصد)،  مازندران ( 7درصد) و بعد از آن کرمان (با 4درصد) بوده است.

وی در ادامه گفت: رشد 2.5درصدی را در پوشش عملیات امداد و نجات جاده ای نسبت به سال قبل شاهد بودیم که بیشترین این عملیات در محورهای کرج- چالوش، سلماس به خوی و ارومیه و کرج- قزوین بوده‌اند.

چرخ ساز با بیان اینکه کاهش 2.5 درصدی عملیات رها سازی جمعیت حلال اهمر نسبت به سال قبل را داشته‌ایم گفت: در امسال شاهد کاهش حوادث رانندگی بوده ایم و بیشترین عملیات رهاسازی در محورهای خرمبید- آباده، زاهدان به خاش و بم و سیرجان و بندرعباس بوده اند. 

وی با بیان اینکه رشد 7.1درصدی پوشش امدادی مناطق کوهستانی را نسبت به سال قبل داشته ایم افزود: بیشترین عملیات کوهستانی در مناطق دربند (تهران)، عون بن علی تبریز، طاق بستان کرمانشاه بوده اند. 

رئیس سازمان امداد و نجات  در ادامه گفت: کاهش 11.6درصدی عملیات برف و کولاک نسبت به سال قبل به دلیل کاهش نزولات آسمانی داشته ایم که بیشترین عملیات برف و کولاک در محورهای تکاب- شاهین دژ، طارم- رشت، قزوین- الموت بوده اند.

همچنین چرخساز با بیان اینکه کاهش 22درصدی فوتی حین انتقال نسبت به سال قبل را داشته ایم گفت: این آمار نشان از تاثیر آموزش ها و عملکرد تیم های خوب عملیاتی جمعیت حلال اهمر دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کل عملیات امداد و نجات هوایی 2225 عملیات بوده که در انتقال هوایی مصدوم 115 نفر نیروی عملیاتی جا به جا شده، 2200 نفر کل اقلام و تجهیزات جا به جا شده 12 تُن بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات حلال اهمر در بیان مدت اجرای طرح امداد و نجات نوروز سال 94 گفت: مدت زمان این طرح 20 روز است که از 25/12/93 لغایت 15/01/94 در سراسر کشور انجام می شود که منابع به کارگیری شده در این طرح 1350 پایگاه ثابت و پست های موقت سیار بوده که 478 عدد از این پایگاه ها را پایگاه ثابت، 872 عدد را پست موقت سیار در بر گرفته که 5800 نفر در این پایگاه ها نیروهای عملیاتی هستند. همچنین تعداد کل ناوگان امدادی به کارگیری شده 3205 ناوگان بوده است.

وی در خاتمه افزود: منابع و نیروی انسانی به کار گیری شده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی 1394 از لحاظ کمی و کیفی نسبت به نوروز سال 1393 بیش از 13درصد رشد را نشان می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز