کاشت نهال توسط دانش آموزان استثنایی

۱۳۹۳/۱۲/۱۹ - ۱۵:۰۶:۰۷
کد خبر: ۲۷۲۵۴۴
کاشت نهال توسط دانش آموزان استثنایی
مراسم قرص نهال در مرکز آموزش استثنایی اندیشه منطقه 15 تهران برگزار شد.

در هفته گرامیداشت منابع طبیعی مراسم قرص نهال در مرکز آموزش استثنایی اندیشه منطقه 15، با حضور مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان دانش آموزان استثنایی کشور و حیدر زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش آفرینی مردم برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در جامعه و حفظ و گسترش فضای سبز گفت: قطعا دانش آموزان مدارس در راستای فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست نقش مهم و اساسی دارند و الگوی محیط زیستی باید در دانش آموزان نهادینه گردد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموزان استثنایی مرکز آموزشی اندیشه خاطر نشان کرد: محیط زیست با بحران های جدی مواجه است و برای رفع آنها باید به راهکارهای عملی پرداخت که یکی از آنها می تواند حفظ و گسترش فضای سبز و درختان آن در داخل و اطراف شهرها باشد.

مجابی جایگاه محیط زیست در فرهنگ را والا و با ارزش دانست و افزود: اگر انسان دیدگاهی دینی و فرهنگی به محیط زیست و منابع طبیعی داشته باشد، هیچگاه آنرا تخریب نخواهد کرد.

محمد هادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز با اشاره به اینکه فرهنگ حفظ محیط زیست در حوزه آموزش و پرورش در حال رشد و شکوفایی است، گفت: خوشبختانه امسال نیز دانش آموزان مدارس در کاشت نهال از جمله پیشتازان بوده اند و روز درختکاری با همایش بزرگ دانش آموزی در تهران آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مدارس آموزش و پرورش استان بخصوص شهر تهران در اجرای این سنت حسنه حضور فعالی داشتند اظهار داشت: قطعا روحیه حفظ محیط زیست و گسترش فرهنگ زیست محیطی در کشور باید از مدارس ابتدایی برنامه ریزی و آغاز گردد.

حیدر زاده ادامه داد: امروز با اجرای این برنامه در این مدرسه که خوشبختانه با زمان اوقات شرعی اذان ظهر نیز همزمان گردید به ظرافت های روحی دانش آموزان استثنایی در حوزه محیط زیست نیز پی بردیم و امیدواریم توسعه محیط زیست و ارج نهادن به این ودیعه الهی در مدارس، به عنوان یک فرصت مهم در جامعه قلمداد شود.

این مراسم به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و اداره آموزش و پرورش شهر تهران به انجام رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز