مهراله رخشانی‌مهر:

مشارکت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین در مدرسه‌سازی

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۲:۳۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۰۱۲۵
مشارکت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین در مدرسه‌سازی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس از مشارکت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین در مدرسه‌سازی و نامگذاری کلاس‌های درس به نام خیرین خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهراله رخشانی‌مهر با موضوع تکریم خیرین ضمن تجلیل از خدمات ارزنده خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: در امر مدرسه سازی مجموعه‌ای از افراد با روحیه جهادی در کنار هم جمع شدند و در مجموع ۱۳۰هزار کلاس درس به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شد.

وی افزود: شروع این کار را مدیون زحمات خیرین هستیم که در سال ۷۷نهالی را کاشتند که تا به امروز به درختی تنومند تبدیل شده است و خیرین بسیاری را در حوزه مدرسه سازی از خرد تا متمول وارد این عرصه کرده است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه اهمیت کار خیر به این است که همگی در این کار  وارد شوند، گفت: گاهی افرادی در این عرصه وارد می‌شوند که توان  مالی زیادی ندارند و با حمایت دیگران ایجاد خیرات و برکات داشتند، گروه های جهادی و دانش آموزی داریم که به سراغ افراد مختلف می‌روند تا آنها را به سمت مدرسه سازی سوق دهند و نمونه آن هم کار موسسه خیریه دست‌یاری به دشتیاری بود که به همت جوانی ۱۹ساله پایه گذاری شد، جوانی که دوران تحصیلش در انگلیس گذراند و به ایران برگشت و در منطقه سیستان و بلوچستان مشغول مدرسه سازی شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس بیان کرد: مهم‌ترین اقدامی که دولت برای حمایت از پروژه‌های خیرساز انجام داده است این بود که ردیفی در قانون ایجاد شد و به موجب آن اگر خیری در مناطق روستایی تا ۵۰درصد و در مناطق شهری تا ۳۰درصد یک پروژه را ایجاد کند، دولت بلافاصله سهمش را برای تکمیل کار بگذارد و پروژه به نام خیرین نامگداری شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات ردیف مشارکتی تا امروز رشد خوبی داشت است و در سه سال اخیر تخصیص۱۰۰درصدی داشت، اظهار کرد: امروز هیچ پروژه خیرسازی بلاتکلیفی نداریم و مهرماه امسال تعداد قابل توجهی پروژه مشارکتی تحویل آموزش و پرورش می شود.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه سال قبل جشنواره‌ای برای کمک مدارس سیل زده برگزار و ۲۱۰میلیارد تومان جمع شدند، اظهار کرد: از این ۲۱۰میلیارد تومان خیری۷۰میلیارد تومان، خیری اضافه کارش را برای مدرسه‌سازی در نظر گرفت.

کلاس‌های درس به نام خیرین نامگذاری می‌شوند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس تاکید کرد: سال گذشته مردم بیش از ۱۵۰۰میلیارد تومان در ساخت مدرسه کمک کردند که نشان از علاقه مندی آنهاست؛ امسال هم برنامه ریزی کردیم کمک‌های خرد مردم رادر قالب طرح آجر به آجر جمع آوری کنیم همچنین در نظر داریم تا کلاس‌های درس را به نام خیرین نامگداری کنیم.

رخشانی‌مهر درباره وضعیت مدارس سیستان و بلوچستان گفت: حداقل ۲متر مربع فضا نیاز داریم تا سرانه آموزشی استان را به سرانه کشوری نزدیک کنیم؛ البته تاکنون اقدامات خوبی در زمینه مدرسه‌سازی استان انجام شد و رتبه سوم جذب منابع خیرین را به خود اختصاص داد.

 

نظر شما