رضوان حکیم زاده:

بخشی از برنامه درسی می‌تواند توسط معلم انجام شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۲:۴۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۱۶۷۵
بخشی از برنامه درسی می‌تواند توسط معلم انجام شود
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: کتاب درسی همه برنامه درسی نیست و بخشی از برنامه درسی می‌تواند توسط معلم انجام شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده در نشست هم‌اندیشی حوزه‌های تربیت و یادگیری و طراحی و تولید بسته‌های یادگیری که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت توجه به رویکرد تلفیقی در برنامه‌های درسی خصوصاً در دوره ابتدایی، اظهار کرد: باید به برنامه درسی نگاه حداکثری داشته باشیم و آن را محدود به کتاب درسی و داخل مدرسه نکنیم و ذی‌نفعان؛ دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان را مشارکت دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات معاونت آموزش ابتدایی، گفت: حذف آزمون‌ها و تست‌زنی در دوره ابتدایی، ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی در مدارس، پرهیز از حافظه محوری و روی‌آوری به تکالیف مهارت محور، توجه به نقش الگویی معلم و حرکت به سمت برداشتن دیوار مدرسه و زندگی واقعی دانش آموزان از اقدامات مهم این معاونت است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه باید برنامه درسی کلاس‌های چندپایه و تفاوت شرایط آن‌ها در نظر گرفته شود، گفت: یکسان ندیدن برنامه درسی تمام مخاطبان و ملاحظه تفاوت‌های فردی، ویژه دیدن عشایر از بُعد برنامه درسی روستایی بسیار مهم است و نباید دقیقا همان برنامه درسی منطقه یک تهران باشد.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: نیازمند بررسی بیشتر برای عدم استفاده از کتاب درسی جهت اجرای بعضی از برنامه‌های درسی هستیم وگاهی ممکن است اگر چارچوب برنامه درسی در اختیار مدرسه قرار گیرد، از کتاب درسی بهتر باشد چراکه کتاب درسی همه برنامه درسی نیست و از طرفی بخشی از برنامه درسی می‌تواند توسط معلم انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه کتاب درسی را مقدس ندانیم، تصریح کرد: تلاش کنیم سلطنت کتاب درسی را کاهش دهیم چراکه کتاب درسی همه برنامه درسی نیست و از طرفی بخشی از برنامه درسی می‌تواند توسط معلم انجام شود.

وی از نقش معلمان و تلاش‌های آن‌ها در نظام آموزشی باوجود بعضی کاستی‌ها، قدردانی کرد و گفت: ازجمله اشکالات اجرای صحیح ارزشیابی توصیفی، تراکم کلاس‌ها است و تدوین استانداردهای برنامه درسی و ورود ظرفیت برون‌سازمانی به تألیف کتاب‌های درسی برای ارتقای کیفیت ضروری است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز