مهرزاد حمیدی:

تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی برای گندزدایی مدارس در شروع امتحانات خردادماه

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۴:۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۹۲۲۶
تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی برای گندزدایی مدارس در شروع امتحانات خردادماه
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی به مدارس در شروع امتحانات پایان سال تحصیلی اظهار کرد: امتحانات حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و هماهنگی وزارت بهداشت، آموزش و درمان برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود خانواده‌ها همراه با مدارس، آموزش‌های لازم را به فرزندانشان ارائه دهند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی ، در خصوص سیاست‌های آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی 99-98 اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان تصمیم بر آن است که امتحانات خردادماه امسال در اکثر پایه‌ها بصورت غیرحضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: دو پایه سرنوشت ساز در نظام تعلیم و تربیت کلاس‌های نهم در مقطع متوسطه اول و دوازدهم در مقطع متوسطه دوم می‌باشند که در این پایه‌ها امتحانات بصورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش افزود: امتحان پایه دوازدهم بصورت نهایی و در حوزه‌های امتحانی مشخص شده و امتحان پایه نهم به صورت حضوری و با نظارت و مسئولیت مدیر مدرسه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد.

حمیدی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: پروتکل‌هایی در راستای نحوه برگزاری آزمون‌های حضوری در مدارس با هماهنگی وزارت بهداشت، آموزش و درمان نوشته شده است که در اختیار مدیران مدارس و استان‌ها قرار گرفته است و رعایت آن در زمان برگزاری امتحانات حضوری لازم الاجراست.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به لزوم عملیاتی شدن پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده، گفت: برای رعایت کامل اجرای پروتکل‌های بهداشتی، اعتبارات لازم تحت عنوان سرانه بهداشتی مدارس به حوزه‌های امتحانات نهایی و مدارس برگزار کننده آزمون حضوری اختصاص داده شده است تا بتوانند از نظر ضدعفونی و گندزدایی، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه والدین باید تذکرات لازم را درخصوص حضور دانش آموزان در مدرسه بدهند، گفت: سعی کرده‌ایم در مدرسه با ارائه آموزش‌های لازم و رعایت فاصله گذاری‌ها مطابق با دستورالعمل تدوین شده از سوی وزارت بهداشت برنامه ریزی کنیم ولی از خانواده‌ها هم انتظار می‌رود در این مورد به دانش آموزان خود آگاهی‌های لازم را بدهند.

حمیدی گفت: برای رعایت بهداشت و در جهت حفظ سلامت دانش آموزان تلاش شده است امتحانات را بصورت جداگانه در هر رشته و یک روز در میان برگزار کنیم. همچنین فاصله صندلی‌ها را 2 متر در نظر گرفتیم و استفاده از موادشوینده و ضدعفونی در فاصله برگزاری دو امتحان تاکید شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: مسئولیت اجرای دقیق این پروتکل‌ها و رعایت بهداشت محیط در ایام برگزاری امتحانات پایانی سال در استان‌ها بر عهده مدیران کل استان و در مناطق بر عهده روسای مناطق و در مدرسه بر عهده مدیران مدارس خواهد بود و خانواده‌‌ها نباید در این مورد هیچ نگرانی داشته باشند.

 

نظر شما