محمد رضا رزاقی:

اعلام شرایط ثبت نام و شهریه مجاز در مدارس شاهد

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۴:۵۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۱۵۵۰
اعلام شرایط ثبت نام و شهریه مجاز در مدارس شاهد
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در نشست خبری با اصحاب رسانه، شرایط ثبت نام و میزان شهریه مجاز در مدارس شاهد را با توجه به مصوبات ستاد مرکزی و دستورالعمل‌های ابلاغی تشریح کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمد رضا رزاقی در نشست خبری با اصحاب رسانه درمورد موضوع ثبت نام دانش آموزان در این مدارس در سال تحصیلی1400-1399 اظهار کرد: 1350 مدرسه شاهد داریم که در این مدارس تعداد ۳۹۱هزار و ۸۱۳دانش آموز مشغول به تحصیل  هستند. تا امروز برای سال تحصیلی آینده  ۵۷هزار دانش آموز در پایه اول دوره ابتدایی پیش ثبت نام کردند که با توجه به کاهش رشد جمعیت، آمار پیش ثبت نام امسال در پایه اول ابتدایی از سال قبل کمتر است ولی پیش بینی می‌کنیم استقبال دانش آموزان در پایه‌های هفتم و دهم از سال‌های قبل بیشتر باشد و آمار کل دانش آموزان ثبت نام شده درمدارس شاهد به 400 هزار دانش آموز در سال تحصیلی آینده برسد.

ثبت نام پایه‌های ورودی مدارس شاهد تنها از طریق سامانه سجا امکان پذیر است

رزاقی درباره زمان پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد اظهار کرد: ثبت نام پایه اول دوره ابتدایی، پایه هفتم(دوره اول متوسطه) و پایه دهم (دوره دوم متوسطه)، تنها از طریق سامانه سجا امکان پذیر خواهد بود. آغاز پیش‌ثبت‌نام پایه اول مدارس شاهد از اول خرداد است و تا 17 خرداد ادامه دارد؛ همچنین زمان ثبت‌نام پایه هفتم از اول تا 14 تیر و پایه دهم 5 تا 21 تیرماه است.

برخی سایت‌های جعلی به عنوان ثبت نام مدارس شاهد از اولیا پول می‌گیرند

رزاقی با اشاره به اخذ وجه ثبت نام از طریق برخی سایت‌های سودجو در فضای مجازی بیان کرد: با توجه به تعداد زیاد متقاضیان ثبت نام در مدارس شاهد، متاسفانه در فضای مجازی، بعضی سایت‌های جعلی ایجاد شده‌اند که با دریافت پول از خانواده‌ها مدعی ثبت‌نام آنها در مدارس شاهد هستند.

پیش ثبت نام مدارس شاهد فقط در saja.medu.irانجام می‌شود

وی تاکید کرد: پیش ثبت نام مدارس شاهد تنها از طریق سامانه سجا به آدرس saja.medu.irانجام خواهد شد و خانواده‌ها برای پیش ثبت‌نام مدارس شاهد تنها به سامانه سجا مراجعه کنند.

برای نهایی شدن ثبت نام دریافت کدرهگیری لازم است

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران با تاکید بر لزوم نهایی کردن ثبت نام توسط خانواده‌ها گفت: برای تکمیل شدن فرایند ثبت نام، دریافت کدرهگیری پس از اتمام مراحل ثبت‌نام لازم است و خانواده‌ها باید توجه کنند که در صورت عدم دریافت کدرهگیری از طریق گزینه "دریافت کدرهگیری" در انتهای صفحه، ثبت نام آنها نهایی نخواهد شد.

وی افزود: پس از انجام مراحل بالا خانواده‌ها می‌توانند برای اطمینان خاطر از انجام صحیح فرایند ثبت نام به سامانه سجا مراجعه و مشخصات دانش‌آموز را وارد کنند اگر ثبت‌نام فرزندشان در مدارس شاهد نهایی شده باشد، برای آنها نمایش داده می‌شود در غیر این صورت مجدد مراحل ثبت‌نام را طی کرده و حتماً کد رهگیری دریافت کنند.

پیش ثبت نام در مدارس شاهد برای همه دانش آموزان بلامانع است

رزاقی گفت: در مدارس شاهد دو نوع دانش‌آموز داریم. نخست، دانش‌آموزان طرح شاهد که شامل خانواده ایثارگران از جمله فرزندان شهدا، آزاده‌ها و جانبازان بالای50 درصد است و مابقی افراد از جمله رزمنده، جانباز کمتر از50 درصد، فرهنگیان، نوه شهدا، نوه جانبازان و رزمندگان، حافظان قرآن، خیران و... جزو دانش‌آموزان غیرشاهد هستند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران افزود: این افراد در سیستم ثبت نام امتیازات خاص خود را دارند مثلاً رزمنده به ازای هر روز حضور در جبهه یا جانباز به ازای هر درصد از جانبازی و فرهنگیان به ازای هر سال سابقه امتیازی دارند، وقتی فرد اعلام می‌کند فرهنگی با 25 سال سابقه هستم، سیستم به او امتیاز می‌دهد و فرد متوجه می‌شود که چند امتیاز دارد.

مدارس شاهد بر اساس امتیاز کسب شده؛ اولویت ثبت نام می‌کنند

رزاقی درمورد شرایط ثبت نام دانش آموزان غیرشاهد در مدارس شاهد تصریح کرد: پیش ثبت نام مدارس شاهد برای همه دانش آموزان بلامانع است ولی طبیعی است که امتیاز افراد عادی کمتر از دیگران باشد. در سیستم ثبت نام، امتیازات از صفر شروع می‌شود و فردی که امتیاز پایین دارد زمانی شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد را خواهد داشت که بخشی از ظرفیت مدرسه خالی مانده باشد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران ادامه داد: تا امروز تقریبا نزدیک به16000 دانش آموز طرح شاهد داشته‌ایم که با احتساب فرزند جانباز ۲۵درصد آمار آنها به حدود 33هزار دانش آموز در طرح شاهد می‌رسد.در حدود ۲۰۰هزار دانش آموز جامعه ایثارگر داریم که شامل فرزندان و نوه‌های رزمندگان می‌باشند و در حدود 180 هزار دانش آموز هم دانش آموز حافظ قرآن، فرهیخته علمی یا فرزندان خیرین مدرسه ساز و همکاران فرهنگی و سایر افراد غیرایثارگری که امکان ثبت نام در این مدارس را داشته‌اند و تقریبا نزدیک به ۶۵درصد جامعه آماری این مدارس را جامعه ایثارگری به خود اختصاص می‌دهد.

ثبت نام قطعی مدارس شاهد پس از بررسی پیش ثبت نام و ارائه مدارک صورت می‌گیرد

وی درباره ثبت نام قطعی در مدارس شاهد گفت: بعد از پایان ثبت نام، از تاریخ20 خرداد تا 27 خرداد در پایه اول ابتدایی از تاریخ 17 تا 27 تیرماه در پایه هفتم و از تاریخ 24 تیر تا 31 تیرماه مدارک دانش آموز توسط ستاد ثبت نام مدرسه بررسی شده و در سامانه سجا تایید می‌شود و سپس برحسب ظرفیت مدرسه که از طریق استان یا منطقه تعیین شده است. از افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده‌اند برای ثبت‌نام دعوت می‌شود و افرادی که مدارکشان کامل بود ثبت نام قطعی می‌شوند.

رزاقی ادامه داد: افرادی که مدارکشان مورد تایید ستاد ثبت نام مدرسه بوده است در پایه اول ابتدایی از 27 خرداد تا 3 تیرماه، در پایه هفتم از28 تیرماه تا 3 مردادماه و در پایه دهم از اول تا 15 مردادماه، فرصت مراجعه و قطعی کردن ثبت نام در مدرسه را دارند.

شهریه مدارس شاهد در ستاد مرکزی مصوب و ابلاغ می‌شود

مدیرکل امور شاهد و ایثاگران گفت: با توجه به مصوبه ابلاغ شده از سوی ستاد مرکزی شاهد برای سال تحصیلی جدید افزایش 20 درصدی شهریه را نسبت به سال قبل داشته‌ایم و میزان شهریه در دور ابتدایی حداقل450 هزار تومان و حداکثر920 هزار تومان ، در دوره اول متوسطه حداقل530 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و پنجاه هزار تومان و در دوره دوم متوسطه حداقل650 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و400 هزار تومان تعیین شده است. و حداقل و حداکثر میزان شهریه توسط ستاد شاهد استان و منطقه مصوب و ابلاغ می‌شود.

رزاقی در مورد برنامه ریزی مدارس شاهد برای سال آینده با توجه به احتمال وجود کرونا گفت: مدارس شاهد و باقی مدارس تابع تصمیماتی هستند که در وزارت آموزش و پرورش گرفته و ابلاغ شده است. مدارس شاهد موظف به اقدام براساس سیاست‌های ابلاغ شده آموزش و پرورش و مصوبه‌های تعیین شده در استان و مناطق هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز