سردیس و تمبر یادبود مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز رونمایی شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۱:۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۳۵۲۷
سردیس و تمبر یادبود مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز رونمایی شد
در آئینی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر آموزش‌وپرورش از سردیس و تمبر یادبود مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور رونمایی شد.

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در مراسمی که با حضور محمد باقر نوبخت،  سعید اوحدی و محسن حاجی میرزایی و در آستانه سالگرد درگذشت مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد از سردیس و تمبر یادبود آن مرحوم رونمایی شد.

همچنین در این مراسم بسته تحولی طرح «آجر به آجر» که در راستای اجرای سند تحول بنیادین و از مجموعه بسته‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش است با حضور محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تبیین شد.

 سردیس مرحوم حافظی به ارتفاع 1،5 متر در طول و عرض 1 متر در 0،7 متر و بر روی پایه‌ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است این سردیس از جنس فایبر گلاس و پایه‌ فلزی با رنگ برنز می‌باشد و در یکی از ساختمان‌های سازمان نوسازی مدارس که به نام دکتر حافظی نامگذاری شده است نصب خواهد شد.

شایان‌ذکر است؛ 21 خردادماه سالگرد درگذشت مردی از تبار نیکان است که با قدم‌های خیرش در مدت بیش از بیست سال اواخر عمرش، کودکان بسیاری را در این سرزمین بر سر کلاس‌های درس و مدارس نشاند.

محمدرضا حافظی در سال1310 در شهرستان بروجرد بدنیا آمد. وقوع حادثه‌ای ناگوار تصادف و از دست دادن فرزند و عروسش، سبب تحول وی در زمینه مدرسه‌سازی شد و او بیش از بیست‌وسه سال رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز بود.

وی ابتدا یک مدرسه بانام «امیر حسن حافظی» احداث کرد که یک هزار و دویست دانش‌آموز در آن مشغول تحصیل شدند حافظی در ادامه درجاهای محروم کشور بیش از 14 مدرسه ساخته است اما هزاران مدرسه باهمت و تلاش‌های او توسط خیرین ساخته‌شده‌اند تا جایی که یک‌سوم مدارس کشور توسط خیرین ساخته شدند.

همچنین؛ تأسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، مشارکت در ساخت بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور، ساخت و نوسازی مدارس ایرانیان خارج از کشور و ترغیب افراد به مشارکت در امر خیر و مدرسه‌سازی ازجمله سوابق و فعالیت‌های مرحوم محمدرضا حافظی است.

 

نظر شما