وزیر آموزش و پرورش:

برای اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در شبکه شاد برنامه ریزی کرده‌ایم

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۰۹:۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۳۹۵۰
برای اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در شبکه شاد برنامه ریزی کرده‌ایم
وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان همدان و در دیدار با امام جمعه این استان اظهار کرد: برای اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در شبکه شاد برنامه ریزی کرده‌ایم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی‌ میرزایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: سال جدید را با کرونا آغاز کردیم و خوشبختانه جمهوری اسلامی واکنش هوشمندانه‌ای را در خصوص این بیماری نشان داد.

وی با بیان این که در حوزه آموزش سرعت واکنش کمیت و کیفیت و واکنش متناسب با این پدیده قابل توجه بوده است، گفت: بهمن ماه وقتی با بیماری کرونا مواجه شدیم در اسفندماه مدارس تعطیل شد و درکمتر از چند روز برنامه‌های تلویزیونی آغاز شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در بیش از ۹۸درصد پوشش جغرافیایی کشور برنامه تلویزیونی داشتیم و امکان دانلود برنامه‌ها و آموزش‌ها هم میسر بود، افزود: یک ماه پیش آماری که ارائه شد که بیش از ۲۷میلیون بار برنامه های تلویزیونی دانلود شده بودند.

وی با تاکید براین که به فکر افتادیم برای رفع ابهام و تردیدها ارتباط تعاملی بین دانش آموزان و معلمان فراهم شود، گفت: اپلیکشن مناسبی تولید شد و بیش از ۱۳.۵میلیون نفر از معلمان، مدیران و دانش آموزان به شبکه شاد پیوستند البته برای کسانی که امکان ارتباط با تلویزیون و اینترنت نداشتند بسته‌های خود آموز فراهم شد.

حاجی میرزایی با اشاره به این که در۱۱استان معلمان سرکلاس حضور یافتندو در مدت کوتاه سامانه آموزشی شاد ظرفیت بومی خوبی را به کشور اضافه کرد، خاطرنشان کرد: اکنون در این شبکه می‌توانیم با مدیران ارتباط زنده داشته باشیم.

وی با اشاره به این که رسانه‌ای به رسانه‌های کشور اضافه شده و الان هم برای اوقات فراغت دانش آموزان و تابستان به فکر هستیم و برنامه‌های تربیتی را با موضوع‌هایی مانند قرآن و عترت داشته باشیم .

وزیر آموزش و پرورش گفت: حال که به زیست بوم جدید آمدیم به دنبال استفاده از ظرفیت جدید هستیم البته هیچ کاری جای کلاس درس را نمی‌گیرد اما الان که ناگزیر هستیم باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان این که در حال حاضر محتوای تمام دروس در شبکه شاد در دسترس است، گفت: امیدواریم بتوانیم کاری اثرگذار داشته باشیم‌.

حاجی میرزایی با اشاره به این که در این مدت تجربه کشورهای دیگر قابل توجه بوده است، گفت: در اجلاس وزرای آموزش و پرورش کشورهای اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد تقریبا هیچ کشوری کار متمایزی را انجام نداده بودند و ایجاد شبکه شاد توسط کشور ما قابل توجه بوده که همه آموزش‌ها در بستر شبکه امن داخلی انجام می‌شد و این ظرفیت خوبی برای جمهوری اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که برای سال تحصیلی جدید هم برای سناریوهای مختلف از جمله استمرار بیماری کرونا برنامه ریزی می‌شود تا آموزش‌ها ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان در دو مرحله انجام شده است و در این موضوع دولت همراهی خوبی داشته تا منزلت معلمان حفظ شود.

حاجی میرزایی با اشاره به این که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری اجرای سند تحول است که در قالب همین سند ۲۵بسته تحولی را برنامه ریزی کرده‌ایم، گفت: سند تحول مقدمات و ساحت‌‌هایی دارد و امسال جهت گیری این است که محورهایی از سند تحول را در مدارس اجرایی کنیم.

آیت الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در این دیدار با قدردانی از زحمات آموزش و پرورش در بحث آموزش دانش آموزان برای سرعت عمل مناسب و خوب، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، اظهار کرد: نقطه قوت استان هم جهت بودن نگاه‌های فرهنگی است که داریم.

وی با بیان این که حساس‌ترین وزارت تربیتی آموزش و پرورش است، افزود: در دنیایی که در عرصه تربیتی رویدادهای فرهنگی مختلفی اتفاق می‌افتد در نگاه اسلام تربیت قبل از تولد برنامه ریزی می‌شود، آموزش و پرورش نحوه درس خواندن را می‌آموزد و این عمل قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: در بحث تزکیه باید توجه ویژه به آینده سازان داشته باشیم.

آیت الله شعبانی با بیان این‌که نگاه جامعه و دانش آموز و عموم مردم به معلم باید ارتقاء پیدا کند، گفت: رتبه بندی معلمان که از اقدامات خوب آموزش و پرورش که به ارتقا فرهنگیان کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با اشاره به این که در استان آموزش مجازی و شبکه شاد خیلی زود توانست جای خود را در بین مردم باز کند، تصریح کرد: این نشانگر آن است که می‌توان در فضای مجازی داخلی هم موفق بود و شبکه شاد تجربه خوبی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز