مجتبی زینی وند:

تا دو سال آینده جذب معلمان در مراکز غیردولتی تنها با کارت صلاحیت‌ امکان‌پذیر است

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۴:۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۵۹۰۴
تا دو سال آینده جذب معلمان در مراکز غیردولتی تنها با کارت صلاحیت‌ امکان‌پذیر است
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه ۱۳۸ هزار معلم مدارس غیردولتی دارای بیمه درمانی هستند، اظهار کرد: تا دو سال آینده جذب معلمان در مراکز غیردولتی تنها با دارا بودن کارت صلاحیت‌ها امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجتبی زینی وند در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: شورای آموزش‌وپرورش براساس قانون و با هدف بسیج امکانات برای کمک به توسعه آموزش‌وپرورش مصوب شده است و یکی از مصوبات شورا با دستگاه‌ها و ایجاد هماهنگی است تا قادر به مطالبه حقوق قانونی آموزش‌وپرورش از طریق اجرای قانون شوراها باشیم.

رشد 97 درصدی درآمد شوراهای آموزش‌وپرورش در سال گذشته

وی ادامه داد: برای ارتقا جایگاه شورای آموزش‌وپرورش با حضور اعضای اصلی شوراها ازجمله استانداران و فرمانداران جلساتی را به‌طور مداوم حتی باوجود کرونا و به‌صورت مجازی یا حضوری برگزار کردیم به‌طوری‌که با اطمینان می‌توان گفت پرداختن به شورای آموزش‌وپرورش یکی از جدی‌ترین دستورات کاری استانداران و فرمانداران شده است و بر این اساس در مقایسه سال۹۸با ۹۷، رشد ۹۷درصدی درآمد از محل اجرای قانون درآمدی شورا داشتیم.

زینی وند با اشاره به عملکرد شوراهای آموزش‌وپرورش گفت: در حوزه عملکرد شورا، آیین‌نامه جلب و جذب ثمن‌ها، آیین‌نامه مناطق مرزی، آیین‌نامه مناطق آزاد برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناطق آزاد، تعیین و تصویب‌شده و در مرحله نهایی و ابلاغ است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه‌ مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه طبق قانون ۱۳دستگاه در شورای آموزش‌وپرورش مشارکت دارند، گفت: برای ایجاد هماهنگی لازم و ضمانت اجرای مصوبات در دستگاه‌های مربوطه، لازم است یک‌نهاد مرکزی به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شود که بتواند دستگاه‌ها را مکلف به پیگیری مصوبات مربوط به آموزش‌وپرورش در شوراها کند.

وی افزود: دوره آموزش ناظران شوراهای آموزش‌وپرورش باهدف آموزش قانون شوراها به اعضای دبیرخانه شوراهای آموزش ‌و پرورش مناطق و شهرستان‌ها با مشارکت100 نفر از نمایندگان استان‌های کشور به‌صورت مجازی برگزار شد.

اجرای طرح آشتی با آموزش ما را به عدالت آموزشی نزدیک می‌کند

زینی وند تصریح کرد: در حوزه آموزش از راه دور، طرح پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل از طریق آموزش الکترونیکی و از راه دور را با عنوان طرح آشتی با آموزش (آبا) و باهدف پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل در دوره اول و دوم متوسطه و زمینه‌سازی ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و ضرورت کمک به آموزش دانش آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته، روستایی، حاشیه شهرها، عشایر کوچ‌نشین و مناطق مرزی اجرا کردیم. این طرح با حمایت و مشارکت خیرین و در حال حاضر در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در ۱۶مدرسه و ۳۲کلاس اجرا می‌شود و۱۰۰۰دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است.

۱۶مدرسه با۱۰۰۰دانش‌آموز تحت پوشش طرح آشتی با آموزش در جنوب سیستان و بلوچستان هستند

وی افزود: طرح آشتی با آموزش(آبا)، به دو شکل گروهی و انفرادی قابل‌اجرا است. در شیوه گروهی در منطقه شناسایی‌شده و در هر فضایی که امکان برگزاری کلاس وجود دارد، با استفاده از تجهیزات کامپیوتر و مودم و یک مشاور راهنما، دانش آموزان در طول هفته از کلاس‌های آفلاین استفاده می‌کنند و یک روز هم آنلاین آموزش می‌بینند و در شیوه انفرادی، برای مناطقی که امکان اجرا به‌صورت گروهی نیست، با کمک خیرین تبلت در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و به دانش آموزان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

آموزش آنلاین از پیش از کرونا به‌عنوان آیتم کیفیت‌بخشی در تعیین شهریه مدارس غیردولتی وجود داشت

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه‌ مشارکت‌های مردمی گفت: در دوره شیوع ویروس کرونا در مدارس غیردولتی از همه روش‌های مجازی استفاده خواهیم کرد تا شعار «با تعطیلی مدرسه جلوه آموزش تعطیل نیست» تحقق یابد.  همچنین در تمام مدارس غیردولتی آموزش و آزمون‌های آنلاین برقرار بود. البته آموزش آنلاین از دوران قبل از کرونا به‌عنوان آیتم کیفیت‌بخشی در تعیین شهریه مدارس غیردولتی وارد شده بود و اکثر مدارس غیردولتی از ابتدای سال ۹۸با توجه به این آیتم در فضای مجازی مشغول به فعالیت بودند و با شیوع ویروس کرونا آمادگی لازم برای مقابله با این ویروس را داشتند.

توانمندسازی معلمان غیردولتی از برنامه‌های در حال اجرا است

زینی وند توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان دانست و بیان کرد: توانمند سازی نیروی انسانی، از سال گذشته به‌طورجدی در دستور کار این سازمان قرارگرفته و از دوره ابتدایی به اجرا درآمده است. همچنین  پذیرش افراد به‌عنوان معلم در مدارس غیردولتی، در شرایط عمومی معلمان از طریق گزینش انتخاب می‌شوند ولی در بخش اختصاصی تناسب رشته تحصیلی با رشته تدریس و آموزش معلمان از طریق ضمن خدمت و آموزش آنلاین و گذراندن شاخص‌های اختصاصی مربوط به هر رشته تحصیلی، ازجمله شرایطی بود که مدنظر قرار گرفت. بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۲هیچ معلمی بدون داشتن کارت شناسایی صلاحیت امکان حضور در کلاس درس مدارس غیردولتی را نخواهد داشت.

شهریه مدارس غیردولتی از طریق سامانه شهریه تعیین می‌شود

زینی وند گفت: الگوی تعیین شهریه در سال جدید، بااتصال به سامانه‌های درون و برون‌سازمانی مانند سناد طراحی و تدوین ‌شده تا بحث سلیقه‌ای بودن به حداقل برسد.

وی ادامه داد: یکی از گزینه‌های الگوی تعیین شهریه، بیمه همکاران شاغل در مدارس غیردولتی است.در سال گذشته حدود ۱۳۸هزار نیروی بیمه ‌شده داشتیم و امسال با توجه به اینکه یکی از بندهای شهریه بیمه همکاران است امیدواریم تعداد همکاران بیمه‌شده بسیار بیشتر شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه‌ مشارکت‌های مردمی گفت: از ۱۳داده الگوی شهریه، ۹مورد توسط سامانه و ۴مورد آن مانند اجاره‌بها دارای کف و سقف است. در سامانه شهریه، قانون افزایش شهریه مطابق این الگو تعریف ‌شده و با توجه به شرایط مدرسه، محله و اطلاعاتی که در سامانه قرار می‌گیرد مقدار شهریه سالانه برای هر مدرسه به‌طور جداگانه مشخص خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز