وزیر علوم:

لزوم حضور موثر بسیج اساتید در فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۲:۵۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۹۷۲۰
لزوم حضور موثر بسیج اساتید در فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به مناسبت سالروز شهادت استاد دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، با رئیس مرکز و شورای معاونان بسیج اساتید این وزارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامی در این نشست، ضمن تبریک سالروز شهادت استاد دکتر چمران و روز بسیج اساتید و نیز تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: بسیج پشتوانه مردمی انقلاب است که باعث تداوم انقلاب اسلامی است و لذا باید تمام تلاش ما به سویی هدایت شود که رضایت مردم حاصل شود.
دکتر غلامی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در دوره پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، افزود: سرعت شتاب علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همت دانشگاهیان و روحیه جهادی جوانان این کشور، بسیار بالا بوده و نتایج بسیار خوبی داشته است.
وزیر علوم، همچنین با اشاره به لزوم تکریم اساتید و احترام به آنان، خاطرنشان کرد: رشد علمی در تراز جهانی و کاربردی ساختن دانش، هردو باید در اولویت‌های برنامه‌هایمان قرار گیرد.
دکتر غلامی با تاکید بر حضور مؤثر بسیج اساتید در فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: جامع‌نگری، انسجام‌بخشی، جذب حداکثری، تولید قدرت نرم و مرجعت علمی از ویژگی‌هایی است که بسیج اساتید باید در اولویت قرار دهد.
در ابتدای این نشست دکتر رشید جعفرپور، رئیس مرکز بسیج اساتید وزارت علوم، ضمن تشکر از دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گزارشی از فعالیت‌های مرکز بسیج اساتید را ارائه نمود.
برگزاری نشست‌های تخصصی، اجرای همایش‌های ملی، تشکیل گروه‌های مساله محور، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برگزاری پیاده روی اربعین، اجرای فعالیت‌های مختلف تحقیقی، تحلیلی و جهادی در مقابله با کرونا و … از جمله محورهایی بود که در گزارش وی ارائه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز