آیین تکریم و معارفه معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۳:۰۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۹۷۲۸
آیین تکریم و معارفه معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد
آیین تکریم دکتر مسعود برومند و معارفه دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امروز (سه‌شنبه) با حضور دکتر منصور غلامی، معاونان، مشاوران و مدیران کل این وزارت و برخی از روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر برومند معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم در این آیین اظهار داشت: راه حل بیشتر مسائل و معضلات کشور با اعتلای علوم انسانی انجام می‌شود و همگی باید در ارتقاء و اعتلای علوم انسانی بیش از پیش کوشا باشیم.
وی با بیان اینکه مجموعه وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با فعالیت ۲۵ هزار مدیر و یک میلیون کارشناس، توانایی فعالیت‌ها و تحولات عظیمی در سطح کشور دارند، اظهار داشت: اکنون زمان ارتقای کیفی هر چه بیشتر در آموزش عالی کشور است و در این راستا باید به انتظارات ذی‌نفعان پاسخ داده شود و در این میان مردم، مهم‌ترین ذی نفعان این ارتقای کیفیت هستند که پاسخ‌شان را باید در زندگی‌شان و حل مشکلات‌شان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشاهده و لمس کنند.
وی با بیان اینکه توسعه همگن و پایدار در کشور دو فرآیند آموزش و پژوهش را می‌طلبد، گفت: در این راستا لازم است که بخش آموزش دانشگاه‌ها متحول شود و ما فارغ‌التحصیلانی داشته باشیم که نوآور، خلاق و کارآفرین بوده و همگی با منابع انسانی، فرهنگ و معضلات جامعه آشنا باشند به طوری که متخصصان حوزه‌های علوم انسانی همچون اقتصاد و جامعه‌شناسی هم باید با چگونگی عملکرد و استفاده از فناوری های مختلف آشنا باشند.
دکتر برومند در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص تحول در بخش پژوهش نیز اظهار داشت: فرآیند پژوهش هم باید باکیفیت باشد و بتواند مشکلات کشور را حل کند. حل مشکلات امروز را نباید فقط در حوزه‌های فنی و مهندسی جست‌وجو کرد، بلکه علوم انسانی در این فرایند بسیار مهم است و بسیاری از راه حل معضلات کشور را باید با ارتقای علوم انسانی، در استفاده از همین علوم جستجو کرد.
وی با بیان اینکه در راه اعتلاء و تحول آموزش و پژوهش باید صبور باشیم تا به سرانجام برسد، افزود: دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه در مسیر توسعه علمی حرکت می‌کنند، باید انعطاف‌پذیر هم باشند. مانند فعالیت این مراکز علمی در دوران شیوع ویروس کرونا که واقعاً موجب افتخار کشور بود و یکی از موارد انعطاف دانشگاه‌ها در فعالیت‌های‌شان محسوب می‌شد.
معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان سخنان خود با بیان اینکه اگر در انجام امور، اصول انسانی را در نظر بگیریم و با عشق و علاقه و همدلی کار کنیم، به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابیم، از همه کسانی که در مدت مسئولیتش با وی همکاری کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد.
دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست اظهار داشت: از خصوصیات بارز دکتر برومند بلند نظری ایشان است که اعتلای کشور و سربلندی میهن همیشه مدنظر شان است و کارنامه بسیار موفقی نیز از خود به جا گذاشتند و پیشرفت کشور را از مجرای کار علمی ممکن می‌دانستند و در اینجا برای دکتر رحیمی هم در ادامه این مسیر آرزوی توفیق روزافزون دارم.

 

*مجمع پژوهشگاه‌ها عصاره فناوری و پژوهش کشور است
سپس دکتر حسین میرزایی رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر برومند گفت: مجمع پژوهشگاه‌های کشور از سال ۱۳۹۴ تشکیل شده و از سال ۱۳۹۶ به همت دکتر برومند به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرد که از ۱۵ سازمان و پژوهشگاه بزرگ اعضای این مجمع را تشکیل می‌دهند و از باب فعالیت‌هایی که در حوزه پژوهش و فناوری انجام می‌شود، این مجمع عصاره فناوری و پژوهش کشور است.
وی در ادامه گفت: دکتر برومند دارای ویژگی‌های خاص اخلاقی بودند از جمله خلاقیت بی‌نظیر و تعامل‌پذیری وی که با تمام مشغله‌های کاری که داشتند در جلسات ماهیانه مجمع شرکت و از ایده‌های جدید حمایت می‌کردند و اعتقاد به گفت‌وگو و تعامل داشتند. نگاه ایشان بسیار کلان‌نگر بود به طوری که هرگاه چالشی را خدمت وی مطرح می‌کردیم تمام تلاش خود را به کار می‌بستند تا مشکل را حل کنند و البته دکتر رحیمی نیز با کوهی از تجربه مطمئناً قادر هستند گام‌های بزرگی در عرصه پژوهش و فناوری کشور بردارند.
دکتر محمد رحیمیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز به خصوصیات و ویژگی‌های دکتر برومند اشاره کرد و گفت: دکتر برومند در مسائل پژوهشی، فناوری، صنعتی و تجاری‌سازی آگاهی کامل داشتند و یک خصوصیت بارز ایشان تواضع و فروتنی در رفتار با دیگران است که تعامل و ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و دستگاه‌های اجرایی داشتند و البته دکتر رحیمی هم که از مدیران باسابقه آموزش عالی کشور هستند که با کوله باری از تجربه منشا خیر خواهند بود.

*امروزه در حوزه پژوهش و فناوری شاهد یک جهش بزرگ هستیم
در ادامه نشست تکریم و معارفه معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با قدردانی از حسن خلق و اقدامات موثر دکتر برومند گفت: یکی از مهم‌ترین خصلت‌های دکتر برومند، خوش‌فکری و خلاقیت و تلاش بی وقفه ایشان است که در زمان تصدی پست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در بحث نوآوری و فناوری دانشگاه به پیشرفت‌های بسیار مثبتی رسید و امروزه در سطح وزارت علوم هم در این حوزه شاهد یک جهش بزرگ هستیم.
دکتر دهبیدی‌پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف نیز با اشاره به سابقه شناخت خود از دکتر برومند گفت: دکتر برومند چند کار بسیار مهم در حوزه پژوهش و فناوری انجام دادند از جمله بحث جوان‌گرایی در بین روسای پارک‌های علم و فناوری و همچنین افزایش بودجه پارک‌ها که در دوران ایشان حدود ۷۰ درصد افزایش بودجه را شاهد بودیم.
به گفته وی، تعامل نزدیک با نهادها و سازمان‌ها و کاهش چالش‌ها، تصویب آیین‌نامه اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش ارتباط میان دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، بحث اشتغال و رصد فارغ التحصیلان و کمک به مهارت‌افزایی آنها، بازنگری اساسنامه پارک‌های علم و فناوری و کمک به هیئت امنایی شدن پارک‌ها همه از فعالیت‌های بارز دوران تصدی دکتر برومند به شمار می‌رود و من از طرف همه خانواده دانشگاه صنعتی شریف از تلاش‌های ایشان قدردانی و برای دکتر رحیمی آرزوی توفیق و موفقیت دارم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز