وزیر علوم:

ورزش و تأمین سلامت دانشجویان، از اولویت‌های وزارت علوم

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۴:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۴۳۴۶
ورزش و تأمین سلامت دانشجویان، از اولویت‌های وزارت علوم
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و دست‌اندرکاران رویدادهای بین‌المللی ورزش دانشجویان در سال ۱۳۹۸، اعلام کرد: ورزش دانشگاهی در کنار تحصیل دانشجویان شکل می‌گیرد و این حوزه جزو برنامه‌های دائمی وزارت علوم است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این آیین که امروز (شنبه) با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و دانشجویان ورزشکار مدال آور در عرصه های جهانی در سالن همایش شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، دکتر غلامی با بیان اینکه سلامت دانشجویان در اولویت وزارتخانه قرار دارد و ثمره آن کسب مقام‌های قهرمانی در ورزش دانشگاهی کشور است، اظهار داشت: کسب عنوان قهرمانی دانشجویان در حوزه ورزش فرصت مناسبی است تا این افراد بتوانند تجربیات خود را در سال های آینده از طریق نظام آموزشی منتقل کنند.
وزیر علوم با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان به عنوان پشتیبان ورزش دانشجویی فعالیت می‌کند، افزود: این سازمان با تلاش و برنامه‌ریزی در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی دانشجویان در راستای بهبود کمی و کیفی فعالیت‌ها در حوزه ورزش دانشگاهی گام برمی‌دارد.
دکترغلامی با بیان اینکه شناسایی دانشجویان ورزشکار آماده از بین ۳.۵ میلیون دانشجو، برای شرکت در مسابقات نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است، تصریح کرد: در این راستا توزیع مناسب امکانات ورزشی دانشجویان بویژه در مناطق کم برخوردار نیز نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است و یکی از اهداف مهم در راستای گسترش ورزش دانشجویی محسوب می‌شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و توجه تمامی آحاد جامعه به نکات بهداشتی و به‌ویژه بهداشت فردی، از تمامی تلاش‌های دانشجویان ورزشکار و دست‌اندرکاران ورزش دانشجویی برای حضور در مسابقات ورزشی قدردانی
کرد.

 

نظر شما