تولید روزانه۴۲۰۰۰ عدد ماسک و ۱۱۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۴:۳۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۷۶۴۷
تولید روزانه۴۲۰۰۰ عدد ماسک و ۱۱۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
رئیس پارک های علم و فناوری آذربایجان شرقی در نشست خبری مجازی پارک های علم و فناوری منتخب کشور اعلام کرد: در دوران کرونا روزانه۴۲۰۰۰ عدد ماسک و ۱۱۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده دراین پارک تولید می شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این نشست دکتر واعظی رئیس پارک های علم و فناوری آذربایجان شرقی در تشریح عملکرد این پارک در دوران کرونایی گفت: در حوزه کرونا تعداد ۱۵ شرکت در این پارک فعال هستند و در زمینه های سیستم مکانیزه ضد عفونی داخل کابین اتوبوس، تولید ونتیلاتور، تولید کیت های تشخیص کرونا، تولید تب سنج، سم پاش چند منظوره، لباس ایزوله، ماسک های فیلتر دار، محلول ضد عفونی کننده و پدهای جاذب رطوبت فعالیت می کنند.
وی در راستای دستاورد‌ها و اقدامات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، در طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا به مواردی از قبیل تولیدروزانه ۱۰ دستگاه سیستم مکانیزه ضدعفونی داخل کابین اتوبوس ، ۱۴ دستگاه دستگاه اکسیژن ساز (ونتیلاتور)، ۲ دستگاه دستگاه ضدعفونی فضاهای اداری، کارگاهی و صنعتی، ۱۰۰۰ دستگاه کیت تشخیص ویروس کرونا و ۱۵۰۰ دستگاه تب سنج با قابلیت اتصال به موبایل اشاره کرد.
همچنین تولیدروزانه ۴۰ تن محلول ضدعفونی بر پایه نانو ذرات کوانتوم، ۱۰ دستگاه دستگاه ضدعفونی کننده اشخاص، ۱ دستگاه سمپاش چند منظوره دستی و پشت خودرویی، ۵۰۰ دست لباس ایزوله، ۱۰۰۰ عدد ماسک هیتر دار، ۱۰۰۰ عدد پد جاذب رطوبت، ۴۲۰۰۰ عدد ماسک و ۱۱۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده از دیگر موارد تولید شده در این پارک است.
دکتر واعظی در ادامه به سیاست های حمایتی از شرکت های مستقر در این پارک اشاره کرد و گفت: در این راستا یک بسته حمایتی ویژه شرکت های فناور مستقر در پارک اختصاص یافته که شامل تخفیف ۵۰ درصدی اجاره بهای دفاتر شرکتها برای سه ماه اول سال ۱۳۹۹، تعویق سه ماهه چکهای بازپرداختی که سر رسید شان برای سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ میباشد، حمایت مالی از شرکتهایی که تولید شان در راستای مبارزه با کرونا میباشد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و به صورت سرمایه در گردش با تنفس یک ساله، ساخت تیزر تبلیغاتی برای ۳۰ شرکت به منظور حمایت از فروش محصولات آنها، ایجاد سایت اینترنتی برای ۳۰ شرکت به منظور حمایت از فروش اینترنتی شرکت های متاثر از ویروس کرونا می شود.
وی در ادامه در راستای اثر بخشی محصولات و ورود به عرصه مبارزه با ویروس، به مواردی از قبیل تسریع در فرآیند صدور مجوزها از طرف مراجع ذیربط، تامین منابع مالی برای خرید محصولات تولید شده و اعطای تسهیلات برای تولید انبوه محصولات اشاره کرد.
پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال با ۶۶۴ واحد فناور ۱۳۸۱ آغاز به کار کرده وتعداد واحدهای فناور مستقر در پارک در سال ۹۸، ۳۰۰ واحد با ۱۱۴۱ نیروی شاغل بوده است. میزان درآمد واحدهای فناوراین پارک در سال ۹۸، ۱,۶۳۴ میلیارد ریال بوده و میزان صادرات این شرکت ها در سال ۱۳۹۸ نه میلیون دلار بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز